دانش‌بنیان‌ها فرآیندهای سازمانی کلان را بهبود می‌بخشند

دانش‌بنیان‌ها فرآیندهای سازمانی کلان را بهبود می‌بخشند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 87772
برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت تخصصی بر روی اصلاح فرآیندها در سازمان‌های مختلف تمرکز دارند.

بسیاری از نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، خصوصی و عمومی در کشور، بر اساس سیستم‌های سنتی خدمات عرضه می‌کنند یا محصولی را به فروش می‌رسانند. بر اساس کمپینی که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به راه انداخت، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیادی در این حوزه متمرکز شدند.

شرکت دانش‌بنیان سرآمدان اندیشه آوینا با مجموعه‌هایی مانند دادگستری و بانک‌ها همکاری می‌کند، این شرکت ابتدا با کار بر روی روند عارضه یابی، تیم تحقیق خود را وارد یک شرکت، سازمان و نهاد کرده و سپس کلیه فرآیندهای خدمت رسانی، تولید و یا فروش محصول و خدمات را مورد بازبینی قرار می‌دهند.

موشکافی مشکلات، تغییر اهداف، جمع آوری اطلاعات، تحلیل و تفسیر، بازخورد، برنامه‌ریزی اقدام، پیاده سازی، نظارت و اندازه‌گیری و ارزیابی نهایی، بخشی از کارهایی است که طی این فرآیند انجام می‌شود.

 

عارضه‌یابی و تزریق فناوری به فرآیندها

معمولا در سازمان‌ها و شرکت‌ها، ساختار و فرآیندهای مشخصی تعریف نشده و همه چیز به صورت بی قاعده و خودجوش به مرور زمان رشد یافته است. چنین شرکت‌های دانش‌بنیانی در واقع به این سوالات کلیدی پاسخ می‌دهند که چگونه می‌توان این فرآیندهای سازمانی را برای خدمت‌رسانی یا تولید و فروش محصول و خدمات بهینه سازی کرد یا آنها را در مسیر رشد سازمانی توسعه داد و دوباره بازنویسی کرد.

این شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین در مورد شرکت‌های تجاری، مطالعات بازار، شناخت رقیب و مواردی از این دست را نیز به فعالیت‌های خود پیوست می‌کنند که در نهایت ممکن است از طریق یک سامانه یا اپلیکیشن و یا صرفاً اصلاحات ساختاری مشکلات را برطرف سازند.

با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برخی شرکت‌های دانش‌بنیان تخصص‌یافته در زمینه تجارت و کارگزاری فناوری نیز صرفاً در زمینه تسهیل صادرات فعالیت دارند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#20

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| معماری فناورانه به ارتقای کیفی و کمی سازمان‌‌ها کمک کرد
دانش‌بنیان| معماری فناورانه به ارتقای کیفی و کمی سازمان‌‌ها کمک کرد
01/02/31 - 13:22
 طراحی و تولید سیستم جامع مدیریت سازمانی در یک شرکت دانش‌بنیان
طراحی و تولید سیستم جامع مدیریت سازمانی در یک شرکت دانش‌بنیان
97/08/26 - 11:24
 ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها با محوریت فناوری اطلاعات بومی
ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها با محوریت فناوری اطلاعات بومی
97/04/05 - 10:13
بیشتر بخوانیم