اعطای گرنت‌ پژوهشی به اساتید دانشگاهی فعال در حوزه دریا
با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی صورت می‌گیرد؛

اعطای گرنت‌ پژوهشی به اساتید دانشگاهی فعال در حوزه دریا


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 35241
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی؛ به‌منظور حمایت از اساتید دانشگاهی که در تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی مشارکت داشته‌اند ،گرنت ها و برنامه‌های حمایتی اعطا می‌کند.

 

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی؛  به‌منظور حمایت از اساتید دانشگاهی که در تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی  مشارکت داشته‌اند ،گرنت ها و برنامه‌های حمایتی اعطا می‌کند. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی؛ یکی از برنامه‌های ستاد دریایی از ابتدای تشکیل و تاکنون حمایت از فعالیت‌های علمی و فناورانه اساتید دانشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی بوده و سعی شده تا حد امکان ارتباط ستاد با دانشگاه‌ها تقویت و حمایت‌های لازم از مراکز علمی به‌عنوان  یکی از اهرم‌های توسعه فناوری‌ها صورت پذیرد.در همین راستا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی  برای اساتید دانشگاهی که در تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی  مشارکت داشته‌اند ،گرنت ها و برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته است. 

حمایت از چاپ مقالات ISI در مجلات برتر حوزه مهندسی دریا، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت ویژه اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، طرح تحقیقاتی پسادکتری و طرح پژوهشی، همچنین حمایت از رساله‌ی دکتری و  چاپ کتب تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی ازجمله گرنت ها و برنامه‌های حمایتی است که برای اساتید دانشگاهی فعال که درروند تدوین نقشه راه دخیل هستند در نظر گرفته‌شده است. 

بر اساس این گزارش؛ نخستین  جلسه داوری و بررسی گرنت های پژوهشی در سال 97 با حضور اعضای کمیته داوری در محل ستاد برگزاری شد. در این جلسه  یک طرح پژوهشی ، یک رساله‌ی دکتری ، یک طرح فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت ، 7 مقاله و یک کتاب مورد تأیید اعضای کمیته جهت حمایت قرار گرفت. 

لازم به ذکر است از سال 96 تاکنون تعداد حمایت‌های تخصیص‌یافته در این ستاد، در راستای تدوین 34  مقاله، 5 طرح پژوهشی، 4 رساله دکتری و 2 حمایت از کتاب همچنین 1 طرح پسادکتری خلاصه می‌شود. 

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم