اینوتکس ۲۰۱۸ با شعار

اینوتکس ۲۰۱۸ با شعار "شهر هوشمند زندگی هوشمند" افتتاح شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 35688
هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۸) با شعار "شهرهوشمند زندگی هوشمند" و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۸) با شعار "شهرهوشمند زندگی هوشمند" و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۸) با شعار "شهرهوشمند زندگی هوشمند" و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل نمایشگاه های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

 

اکبر قنبرپور دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و  فناوری (اینوتکس۲۰۱۸)  در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: امسال هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس در حال برگزاری است. اینوتکس سال ۲۰۱۲آغاز به کار کرد و در دو سال نخست میزبان شرکت‌های فن‌آور خارجی بود. از سال ۲۰۱۴شرکت‌های ایرانی نیز به این نمایشگاه افزوده شدند و طی سه سال یعنی از اینوتکس سوم تا پنجم این رویداد میزبان شرکت‌های فناور بود. یعنی تنها یک جز از اکوسیستم نوآوری را در خود جای داده بود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به رشد سریع اکوسیستم نوآوری تصمیم گرفتیم بخش‌های دیگری هم برای حضور در اینوتکس دعوت کنیم. لذا مخترعین، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها نیز در کنار شرکت‌های فناور در این رویداد شرکت کردند.

 

به گفته قنبرپور امسال هدفگذاری نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری حضور کلیه اجزای اکوسیستم در این نمایشگاه بود و با مطالعه خوبی که انجام شده ۱۳ جز این در اکوسیستم شناسایی شده و اینوتکس ۲۰۱۸ میزبان آنها بوده است.

 

وی این اجزا را شامل استارتاپ‌ها،VCها، رسانه‌ها، برگزار کنندگان رویداد، مربی‌ها و غیره عنوان کرد و گفت: از بخش‌های دولتی نیز برای حضور در اینوتکس ۲۰۱۸ دعوت به عمل آمد. ۸ مجموعه دعوت ما را قبول کردند که استارتاپ‌ها به طور معمول با آنها سر و کار دارند. از جمله این مجموعه‌ها پلیس فتا، مجموعه سازمان توسعه الکترونیک، رسانه‌های دیجیتال، اتاق بازرگانی، فرابورس و غیره بودند.

قنبرپور بیان کرد: تعدادی از شرکت هایی که خدمات ارائه می‌کنند نیز در این دوره از رویداد اینوتکس حضور دارند، اما این نمایشگاه تنها محدود به یک رویداد نمایشگاهی نیست. هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری دارای سه بخش است. بخش نخست نمایشگاهی است و بخش دوم خود رویدادها خواهند بود که ۱۰ زمینه را شامل می شوند. از این رویدادها انتظار خروجی تجاری و کسب و کاری داریم. بخش سوم نیز رویدادهای ترویجی نمایشگاه خواهند بود.

قنبرپور در توضیح بخش های مختلف این نمایشگاه گفت: رویداد بانی، ایده یابی ارزشمند، صبح خلاق ایران و غیره در بخش استیج این نمایشگاه برگزار می‌شوند. نشست شبکه‌سازی نوآوری با توجه به موضوع "شهرهوشمند" اینوتکس ۲۰۱۸ برگزار می شود.

 

 "اینوتکس‌پیچ" نیز به عنوان رقابت استارتاپی پیش از این در ۴ شهر کشور برگزار شد و مراحل فینال خود را همزمان با اینوتکس ۲۰۱۸ برگزار می کند.

دبیر هفتمین نمایشگاه‌بین‌المللی نوآوری و فناوری خبر خوب برای برگزیدگان اینوتکس‌پیچ را این نکته عنوان کرد: با حمایت اتاق بازرگانی تهران ۴استارتاپ برنده نهایی اینوتکس پیچ به جیتکس ۲۰۱۸ اعزام خواهند شد.

به گفته وی اینوتکس ۲۰۱۸ میزبان سومین دوره اینوتک سلامت است که مجموعه ای از سخنرانی ها، کارگاه ها و مجموعه ای از راهنمایی ها برای فعالین این عرصه است.

قنبرپور رویداد دیگر را نشست فناوری انرژی های تجدید پذیر نامید که میان شرکت‌هایی از کشورهای عضو دی‌هشت برگزار می شود. در این رویدادکشورهای فعال حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با هم نشست برگزار کرده، آشنا می شوند و نشست های دو سویه میان آنها برگزار می شود.

وی رویداد دیگر پیش‌بینی شده را "اینوتکس ریورس‌پیچ" عنوان کرد. این رویداد از سمت تقاضا برگزار می شود. تعدادی از سازمان های بزرگ در قالب یک رویداد نیازهای فناوری را عرضه می کنند.

به گقته دبیر اینوتکس ۲۰۱۸ رویدادهای دیگر این نمایشگاه اینوتکس تلنت، نشست فن بازارهای منطقه‌ای، نشست شرکت‌های حوزه ICT هستند. همچین بخش های جانبی با عنوان "اینوجوان" برای نوجوانان، تجربه فناوری و کافه سرمایه هستند. در این بخش ۱۱۰ جلسه سرمایه‌گذاری طی سه روز برگزار می‌شود.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس  ۲۰۱) با حضور جمعی از مسئولان و معاونان معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری و تعدادی از سفرا و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد و از ۱۶ تا ۱۸ تیرماه ۹۷ در محل نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است.

پایان پیام/۲۹

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم