با دستگاهی ایران‌ساخت میزان شکل‌پذیری فلزها تعیین می‌شود

با دستگاهی ایران‌ساخت میزان شکل‌پذیری فلزها تعیین می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71879
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه آزمون‌های عمومی ورقه‌های فلزی، آن را با یک دهم قیمت مشابه خارجی عرضه کرد.

علی فضلی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سدید مهد ابتکار گفت: این شرکت در راستای بومی‌سازی و توسعه فناور صنایع داخلی کشور «دستگاه آزمون‌های عمومی ورقه‌های فلزی» را طراحی و تولید کرد. در زمان طراحی این محصول، محصولات مشابه خارجی مبنا قرار نگرفت، به همین خاطر، گواهی اختراع این محصول در داخل و خارج کشور اخذ شد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سدید مهد ابتکار ادامه داد: این دستگاه تست‌های مختلفی مانند تست فنی اریکسن و تست کشش عمومی را روی ورق‌های فلزی با جنس‌های مختلف انجام می‌دهد. در واقع این دستگاه میزان شکل‌پذیری فلز را تعیین می‌کند. صنایع غذایی و شرکت‌های تولید کننده ورقه‌های فلزی نیز از جمله مشتری‌های خرید این محصول فناورانه هستند.

 

فضلی ضمن توضیح تحقیقات صورت گرفته در این شرکت دانش‌بنیان، افزود: نمونه مشابه خارجی این محصول با قیمت ده برابر محصول ایرانی عرضه می‌شود. این در حالی است که ما مدعی هستیم که از نظر کیفیت توان رقابت با رقبای خارجی را داریم. با توجه به این تفاوت فاحش قیمت، بازارهای مناسبی در کشورهای منطقه برای این محصول وجود دارد.

 

این فعال دانش‌بنیان در ادامه با اشاره به اهمیت بازاریابی و فروش در توسعه فعالیت های دانش‌بنیان، گفت: علیرغم برتری کیفی و قیمت مناسب، به دلیل اینکه بیشتر بر روی حوزهای فنی کار متمرکز بوده‌ایم و کمتر بر روی بازاریابی و صادرات کار کرده‌ایم، در این حوزه نیازمند حمایت و پشتیبانی نهادهای مانند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هستیم.

وی همچنین بیان کرد: بی‌شک محصولات دانش‌بنیان ایرانی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد و باید دستگاه‌های اجرایی و دولتی، زمینه معرفی این محصولات به مصرف‌کننده داخلی و بازارهای منطقه‌ای و جهانی را فراهم کنند. حمایت مالی و زیرساختی در حوزه فروش و صادرات، می‌تواند رمز جهش تولید محصولات دانش‌بنیان باشد.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رفع یک نیاز؛ صنایع کشور به چیلرهای ایران‌ساخت تجهیز شد
رفع یک نیاز؛ صنایع کشور به چیلرهای ایران‌ساخت تجهیز شد
99/04/11 - 09:29
ایران‌ساخت| سامانه کاهش 75درصدی آلودگی خودروها براساس پلاسما تولید شد
ایران‌ساخت| سامانه کاهش 75درصدی آلودگی خودروها براساس پلاسما تولید شد
99/03/03 - 08:28
 سنجش ویژگی مغناطیسی مواد مختلف امکان‌پذیر شد
سنجش ویژگی مغناطیسی مواد مختلف امکان‌پذیر شد
97/10/22 - 13:27
بیشتر بخوانیم