داده نما: نوآوری برای فقرزدایی

داده نما: نوآوری برای فقرزدایی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 73006
فقر، یک مسئله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در سراسر جهان است و همچنان حدود 700 میلیون نفر از جمعیت جهان در فقر مطلق به سر می‌برند.

 در همین وضعیت، کم نیستند شرکت‌هایی که در نقاط مختلف جهان توانسته اند از نوآوری اجتماعی بهره گیرند تا فقر و محرومیت را کاهش دهند و فرصت‌های بالقوه نوآوری‌های اجتماعی در حل مشکل فقر را شناسایی کنند.

شرکت ساماسورس (Samasource) که یک استارتاپ پیشرو در زمینه توسعه و ترویج هوش مصنوعی در صنایع مختلف است، یک استارتاپ است که تصمیم گرفت برای کاهش فقر در کشورهای کمتر توسعه‌یافته، مدلی از ایجاد اشتغال را تحت عنوان «اشتغال خرد» ایجاد کند. «ساما» پیاده‌سازی این مدل اشتغال‌زایی را با استفاده از «برون‌سپاری» مشاغل و پروژه‌های کوچک و ساده به افراد فقیر در کشورهای کمتر توسعه‌یافته‌ای نظیر کنیا، هائیتی، اوگاندا و برخی از مناطق هند انجام داده است.

مثال دیگر شرکت Digital Divide Data (DDD) است؛ یک کسب‌وکار با مدل کارآفرینی اجتماعی که شعار اصلی خود را «ایجاد فرصت‌های پایدار برای افراد و خانوارهای فقیر و محروم» قرار داده است. مدل کارآفرینی این شرکت شامل شناسایی استعدادها، فراهم ساختن آموزش و حمایت لازم و ارائه مشاغلی است که دارای پتانسیل درآمدزایی پایدار باشند.

در داده نمای حاضر، فعالیت های این دو شرکت در زمینه فقرزدایی به نمایش درآمده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
داده نما: نوآوری در صنعت خودرو
داده نما: نوآوری در صنعت خودرو
99/09/02 - 10:50
داده نما: فناورانه‌ای از جنس دریا
داده نما: فناورانه‌ای از جنس دریا
99/04/30 - 10:14
داده نما: درمان در خانه
داده نما: درمان در خانه
99/04/23 - 11:13
بیشتر بخوانیم