ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید حمایت می‌شود

ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید حمایت می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71940
معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به جهش تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان برنامه مشترکی را آغاز کردند.

این برنامه برای «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید» توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.در قالب آن نیز چنانچه یک شرکت دانش‌بنیان محصول فناورانه جدیدی با قابلیت دانش‌بنیان‌شدن داشته باشد و این محصول قبلاً مورد ارزیابی دانش‌بنیان قرار نگرفته باشد یا به علت عدم وجود نمونه اولیه رد شده باشد، فرایند ارزیابی و حمایت مالی آن در اسرع وقت انجام می‌گیرد.

همچنین  مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری محصول جدید را از نظر فنی ارزیابی و در صورت تأیید، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز فرایند توسعه و تجاری‌سازی آن را تامین مالی می‌کند.

بر اساس مفاد این برنامه حمایتی شرکت متقاضی باید در زمان ارائه درخواست دانش‌بنیان باشد. این مسئله به این معنا است که این شرکت باید دست کم یک محصول دانش‌بنیان داشته باشد. همچنین محصول جدیدی که نمونه آزمایشگاهی آن ساخته نشده است باید به لحاظ فناوری با یکی از محصولات تاییدشده قبلی شرکت مشابه باشد. این موضوع توسط مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ارزیابی می‌شود.

در این فراخوان، فرایند اجرایی اعطای تسهیلات، فرآیندی دو مرحله‌ای است که در مرحله نخست آن، ارزیابی دانش‌بنیانی محصول جدید توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌شود و  در مرحله دوم آن، ارزیابی تسهیلات و تامین مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود.شرکت متقاضی باید با ورود به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست خود را در بخش «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید» تکمیل و ثبت کند.

سپس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صلاحیت دانش‌بنیانی محصول جدید را ارزیابی و نتیجه را به اطلاع متقاضی می‌رساند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه‌های اینترنتی وابسته به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود
دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود
96/08/13 - 10:58
ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان در حوزه مواد سرعت می‌گیرد
ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان در حوزه مواد سرعت می‌گیرد
96/08/08 - 11:20
بیشتر بخوانیم