هوانوردی عمومی صنعت گردشگری کشور را رونق می‌دهد
/ از هوانوردی عمومی چه می‌دانیم/

هوانوردی عمومی صنعت گردشگری کشور را رونق می‌دهد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 34521
یکی از اهدافی که در ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی مدنظر قرار دارد توسعه هوانوردی عمومی به عنوان یک صنعت پایه و اثرگذار در حوزه هوایی است.


 
یکی از اهدافی که در ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی مدنظر قرار دارد توسعه هوانوردی عمومی به عنوان یک صنعت پایه و اثرگذار در حوزه هوایی است. صنعتی که با خود توسعه حمل و نقل عمومی هوایی و افزایش تعداد کاربران صنعت هوایی را در پی خواهد داشت.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه هوانوردی عمومی ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بهره گیری آحاد مردم از خدمات حمل و نقل هوایی شکل گرفته است و افزایش تعداد کاربران این صنعت را محقق خواهد کرد.
با توسعه و شکل گیری هوانوردی عمومی در کشور، ، عموم آحاد مردم از مزایای آن بهره مند می شوند که از جمله این مزایا می توان به توسعه و رونق صنعت گردشگری در کشور که یک صنعت ثروت آفرین است، اشاره کرد.
در واقع توسعه صنعت و خدمات گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی این بخش مهم در مناطق توریستی کشور از جمله مزایایی است که می توان برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور نام برد.
هادی غلامی، دبیر کارگروه هوانوردی عمومی ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی معتقد است که «با فعال کردن بخش هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های کشور، تحولی چشمگیر در صنعت حمل و نقل ایجاد می‌شود. در حال حاضر بیش از 90 فرودگاه با باند فرود آسفالته و نیز بیش از  600 باند فرود هواپیما در مناطق مختلف کشور وجود دارد که می‌توان از ظرفیت این فرودگاه‌ها برای توسعه هوانوردی عمومی استفاده کرد.»
وی می افزاید: «کارشناس توسعه هوانوردی عمومی، شرایط توسعه اقتصادی و اجتماعی و افزایش سطح رفاه عمومی در سطح کشور را فراهم می‌کند.»
تعریف هوانوردی عمومی در کشورهای مختلف به گونه‌های مختلف بیان شده است اما بیشتر کشورهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بر اساس دستورها، تعاریف و قوانین امریکا که بر حوزه‌ی امریکای شمالی (مرکز اصلی هوانوردی عمومی) حاکم است اکتفا می‌کنند. در تعریفی از هوانوردی عمومی نیز آمده است؛ پرنده‌ای شامل این بخش می‌شود که وزن و میزان سوخت آن از میزانی معین بیشتر نباشد. اما در تعریفی عام تر هوانوردی عمومی را عبارتی کلی برای تمام انواع هوانوردی غیر نظامی به غیر از حمل و نقل هوایی برنامه‌ریزی شده و پروازهای برنامه ریزی نشده با هدف کسب درآمد یا پاداش می دانند که این نوع از هوانوردی در آمریکا و اروپا مخاطبان و علاقه مندان زیادی دارد ولی هنوز در ایران استفاده از این نوع پروازها جای خود را در بین مردم و مسوولین باز نکرده است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم