12 هزار میلیارد تومان ازپایان سال 92 تاکنون به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است
دلیری خبرداد:

12 هزار میلیارد تومان ازپایان سال 92 تاکنون به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35443
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی خبرداد : 12 هزار میلیارد تومان از سال 92 تاکنون به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است .

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی خبرداد : 12 هزار میلیارد تومان ازپایان  سال 92 تاکنون به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در مراسم امضا توافق‌نامه کارگزاری صدور ضمانت‌نامه اعتباری صندوق دانشگاه تهران با صندوق ضمانت تعاون کشور بیان کرد: نهاد رگلاتوری ضمانت باید ایجاد شود تا صدور ضمانت‌نامه سهل و همه‌گیر شود.

 

وی درادامه گفت : یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین مالی بوده و نیاز این موضوع کاملا محسوس بوده اما باتوجه به پیگیری های معاونت علمی و استقبال نهادهای پولی کشور میزان مبلغ پرداختی به شرکت ها 12 هزار میلیارد تومان از پایان سال 92 تا کنون پرداخت شده است .

دلیری با اشاره به اینکه در سال 97 نیز  بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظرگرفته شده خاطر نشان کرد : خوشبختانه این امار نشان می دهد که منابع پولی کشور از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کردند و بانک‌ها نیز اولویت خود را حمایت از شرکت‌ها قرارداده اند و امسال نیز این رقم افزایش‌ می یابد .

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را در سالهای گذشته موضوع  تأمین مالی خواند و  گفت: حدود 12 هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها در چهارتا پنج سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت‌شده و این نشان می‌دهد که منابع پولی کشور از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کردند و بانک‌ها نیز اولویت خود را حمایت از شرکت‌ها قراردادند و امسال نیز این رقم افزایش‌یافته است.

دلیری بابیان اینکه بستر ضمانت نیازمند اصلاحات در کشور است گفت:  بستر ضمانت در کشور ساز و کار درستی ندارد و ظرفیت و توانمندی در حدی نیست که موضوع ضمانت نامه ها را پوشش دهد به همین منظور باید یک نهاد بزرگ ضمانت ایجاد شود .

وی همچنین بیان کرد : ارزش دانش بالاتر از یک تعهد و گرو گذاشتن یک ملک است به همین دلیل باید نیروی انسانی و علم و دانش او ارزشگذاری شود .

وی همچنین به فراهم کردن بستر تامین مالی جمعی اشاره کرد و گفت : در کشور ما پول های خرد بسیاری وجود دارد وما  می توانیم با جمع آوری این پول ها موضوع تامین مالی جمعی  را در کشور اجرایی کنیم .

بر اساس این گزارش؛ مراسم انعقاد تفاهم‌نامه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه منابع انسانی معاونت علمی، مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت و نائب رئیس هیئت‌مدیره، و عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

پایان پیام/32

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم