سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  بر ایمونوسل تراپی تمرکز دارد

سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر ایمونوسل تراپی تمرکز دارد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 34818
دبیر علمی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود تمرکز کنگره این رویداد را در سال 97 بر روی موضوع ایمونوسل تراپی عنوان کرد. این موضوع از جمله درمان‌های مورد رضایت در دنیا است.

 

دبیر علمی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود تمرکز کنگره این رویداد را در سال 97 بر روی موضوع ایمونوسل تراپی عنوان کرد. این موضوع از جمله درمان‌های مورد رضایت در دنیا است.

ناصر اقدمی دبیر علمی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، در مقایسه این دوره از جشنواره با دوره گذشته بیان کرد: در کلیات این جشنواره با دو دوره گذشته تفاوت بسیاری ندارد. برنامه‌ها همان برنامه‌هایی هستند که سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌شده. اما در بخش کنگره که تمرکز ما در آن است، نکته قابل توجه افزایش برنامه‌های مربوط به سلول درمانی در بیماری‌های سرطانی که به آن ایمونوسل تراپی می‌گوییم است.

به گفته اقدمی، ایمونوسل تراپی هدف اصلی بسیاری از برنامه‌ها و شرکت‌های تولید سلول است که سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  در نظر دارد همگام با آنها حرکت کند. وی بیان کرد: تلاش داریم بتوانیم این موضوع را به خوبی پوشش دهیم تا برای سلول درمانی کشور مسیر بهتری تدوین شود.

دبیر علمی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی داد: در دور اول و دوم این جشنواره تمرکز موضوعات به سلول‌های مزانشیمی و دیگر سلول‌های بنیادی متمرکز بود. اما امسال همگام با موضوعات گذشته، به ایمونوسل تراپی که از جمله درمان‌های مورد رضایت در دنیا است توجه می‌کنیم.

وی دستاورد چنین رویدادی را ارتباط میان گروه‌های مختلف یک کشور، افزایش آگاهی و دانش در جامعه و گرایش‌های موضوعات تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: با نگاهی به  مراکز و شرکت‌ها در کشورمان متوجه می‌شویم که حرکت به سوی ایمونوسل تراپی اتفاق افتاده است که علاقه‌مندان بیشتری را به خود جذب کرده است. اقدامات بسیاری در این سیستم صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد علت آن تزریق اطلاعات از طریق همین رویداد است.

اقدمی ویژگی مثبت  جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را این نکته عنوان کرد که این رویداد برخلاف دیگر رویدادهای علمی، زنجیره علم تا عمل را پوشش می‌دهد و می‌توان تمام حلقه‌های این زنجیره را کنار هم مشاهده کرد. بخشی از این رویداد با عنوان کنگره مطالب علمی کاملاً به روز را ارائه می‌کند و در بخشی دیگری طی نمایشگاهی می‌توانید ورود این محصولات به صنعت و بازار را ببینید. همین مسئله موجب انگیزه بیشتر برای فعالیت علاقه‌مندان خواهد بود.

سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 آذرماه 1397، در محل سالن اجلاس سران و توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم