آرسافت چیست؟
تعریف یک مفهوم فناورانه در حوزه فوتونیک؛

آرسافت چیست؟


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 34724
نرم‌افزار آرسافت به‌عنوان یک ابزار بسیار کاربردی، راه‌حلی مناسب برای طراحی سریع سیستم‌های فوتونیکی به شمار می‌رود.




نرم‌افزار آرسافت به‌عنوان یک ابزار بسیار کاربردی، راه‌حلی مناسب برای طراحی سریع سیستم‌های فوتونیکی به شمار می‌رود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ نرم‌افزار آرسافت یک ابزار بسیار کاربردی برای طراحی قطعات و سامانه‌های فوتونیکی فعال، و غیرفعال است، نسخه‌های متعددی از این نرم‌افزار در سالهای اخبار روانه بازار شده و امکانات جدیدی در هر نسخه به آن اضافه‌شده است، ازآنجاکه این نرم‌افزار رایگان نیست، دسترسی به نسخه به‌روز آن چندان کار آسان به نظر نمی‌آید.
برای نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار نیازمند رایانه چندان پرقدرتی نیست و برخلاف برخی نرم‌افزارهای بسیار حجیم که تمام پردازنده شمارا اشغال می‌کند می‌توان از یک رایانه خانگی نیز برای راه‌اندازی این نرم‌افزار استفاده کرد. نسخه‌های اولیه این نرم‌افزار قابلیت به‌کارگیری هم‌زمان چند هسته برای یک شبیه‌سازی منفرد را نداشتند اما این مشکل در نسخه‌های بعدی رفع شد.
شبیه‌سازی در این نرم‌افزار چند دقیقه تا چند ساعت زمان می‌برد، البته زمان لازم برای شبیه‌سازی سه‌بعدی به‌مراتب بیشتر است، اما هم چنان در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه ازلحاظ زمان بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
بر اساس این گزارش؛ آرسافت از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود و برای شروع به کار با این نرم‌افزار، باید دقیقاً بدانیم کدام‌یک از این ابزارها باهدف ما منطبق است.
Rasoft cad layot، beamprofp، bandsolve، modeprop،  diffractmod، ابزارهای قابل‌استفاده در این فرایند هستند که هرکدام با شرایط خاصی مصرف می‌شوند.
این نرم افزار با استفاده از ماژول های منحصر به فرد خود، محیط نسبتا ساده با کاربری  بسیار ایده آلی برای کاربران فراهم نموده است. طوری که پژوهشگران با استفاده از اسناد راهنما و مثال های متنوع آن به سادگی می توانند به مهارت کافی در این خصوص دست یابند.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم