آیا بخش فضایی در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور موثر است؟
در قالب یک پنل تخصصی بررسی شد؛

آیا بخش فضایی در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور موثر است؟


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 35226
توسط مرکز ملی فضایی معاونت علمی «پنل تخصصی نقش و اهمیت بخش فضا در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور» برگزار شد.

 

توسط مرکز ملی فضایی معاونت علمی «پنل تخصصی نقش و اهمیت بخش فضا در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور» برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران، پنل تخصصی نقش و اهمیت بخش فضا در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور با هدف بررسی نقش کاربری های فضایی در رشد و شکوفایی اقتصادی، برگزار شد.

توسعه فناوری های فضایی کشور نقش بسزایی در اقتدار ملی کشور دارد، اما توجه به کاربری های عمومی بخش فضایی کشور نیز یک ضرورت انکارناپذیر و حیاتی است که این مهم در پنل تخصصی نقش و اهمیت بخش فضا در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

برخلاف تصورات موجود، کاربری های فضایی تنها به کاربری های تخصصی محدود نمی شود و کاربری های عمومی فضایی را نباید نادیده گرفت. باید از امکانات فضایی در حوزه های عمومی مانند اورژانس، محیط زیست، پلیس، خدمات فنی و پژوهشی و غیره نیز استفاده و کاربردهای حوزه فضایی را گسترده تر کنیم. پنل تخصصی نقش و اهمیت بخش فضا در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور نیز با همین هدف، توسط مرکز ملی فضایی معاونت علمی و با حضور دانشجویان و متخصصان حوزه فضایی کشور برگزار شد. 

هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران با حمایت مرکز ملی فضایی معاونت علمی، 29 خرداد آغاز شده و تا 31 خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ادامه خواهد داشت. 

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم