ارتقاء زیست‌بوم مالکیت فکری درگرو انسجام چرخه تعاملات حقوقی، اقتصادی و مدیریتی است
مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی اظهار کرد:

ارتقاء زیست‌بوم مالکیت فکری درگرو انسجام چرخه تعاملات حقوقی، اقتصادی و مدیریتی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35040
حسام زند حسامی بر اهمیت توسعه زیست‌بوم نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد است تا زیست‌بوم مالکیت فکری در کشور را ارتقاء دهد.

 

حسام زند حسامی بر اهمیت توسعه زیست‌بوم نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد است تا زیست‌بوم مالکیت فکری در کشور را ارتقاء دهد. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حسام زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است، تا زیست‌بوم مالکیت فکری در کشور ارتقا پیدا کند، لذا به‌منظور دستیابی به این هدف می‌بایست طوری برنامه‌ریزی کنیم تا مالکیت فکری به‌طور همزمان از رویکرد حقوقی، اقتصادی و مدیریتی نگاه شود و مسیر شرکت‌ها و اختراع‌ها به سمتی سوق داده شود تا از ثبت حقوقی صرف به سمت به جریان افتادن در چرخه اقتصادی حرکت کند و مالکیت فکری تبدیل به یک دارایی با حق بهره‌برداری مالکیت حقیقی، حقوقی و سرمایه ملی آن شود.  

زند حسامی در خصوص نحوه حمایت از شرکت‌های خارجی که قصد فعالیت در داخل کشور رادارند اظهار کرد: در وهله نخست مهم‌ترین واصلی‌ترین اولویت معاونت علمی حمایت از شرکت‌های داخلی در کشور است، ولی ازآنجاکه معاونت به توسعه همزمان و درون‌زا تاکید دارد، از شرکت‌های خارجی که تمایل  به همکاری با شرکت‌های داخلی را داشته باشند و حضورشان منجر با ارتقاء توان داخلی شود، همچنین  قصد انتقال فناوری به شرکت‌های ایرانی را داشته باشند،  حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.  

وی در ادامه با تأکید بر انتقال تکنولوژی به شرکت‌های داخلی، در روابط بین‌المللی گفت:  حمایت از شرکت‌های خارجی در صورت ثبت شرکت در ایران،  تنها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که به انتقال موثر دانش و فناوری برتر منجر شود، طبیعی است که این حمایت‌ها به‌صورت تعامل دوجانبه و امکان بهره‌برداری از اختراعات و حفظ حقوق مالکیت فکری اشخاص حقیقی و حقوقی ایران است. 

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین،  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: معاونت علمی حمایت‌های خود را در قالب‌های متعددی طراحی‌شده است، که از آن جمله می‌توان به حمایت از مرکز نوآوری،  برگزاری نمایشگاه تجهیزات، توسعه فناوری از طریق طرح کلان ملی، کانون‌های دانش صنعت بازار و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی اشاره کرد. 

 

بر اساس این گزارش؛ جلسه ایی با حضور حسام زند حسامی، مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی و کارول برمشل "رایزن منطقه ای مالکیت فکری موسسه مالی مالکیت صنعتی فرانسه" برپا شد، که در این جلسه به بررسی رویکرد حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌های مالکیت فکری به‌ویژه حمایت معاونت از تجاری‌سازی فناوری‌های نوین پرداخته شد، همچنین همکاری‌های صورت گرفته‌شده از سوی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با وایپو و مرکز مالکیت فکری موردبررسی قرار گرفت.  

این جلسه که به درخواست کلمنت بونت وابسته سفارت اقتصادی فرانسه و سباستین اندریو برگزار شد و ضمن بررسی شیوه‌های گسترش همکاری بین‌المللی و تجاری‌سازی همکاری بین‌المللی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوین و تعامل طرفین  موردبحث قرار گرفت. 

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم