ایجاد فضای گفتمان بین پژوهش‌های مختلف حوزه علوم انسانی
با تلاش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی محقق می‌شود؛

ایجاد فضای گفتمان بین پژوهش‌های مختلف حوزه علوم انسانی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 34614
ایجاد فضای گفتمان در بین پژوهش‌های تجربی، عملی و نظری رشته های مختلف حوزه علوم انسانی، هم افزایی و ارتقای علمی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان برنامه‌ای است

 

 

ایجاد فضای گفتمان در بین پژوهش‌های تجربی، عملی و نظری رشته های مختلف حوزه علوم انسانی، هم افزایی و ارتقای علمی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان برنامه‌ای است که با راه‌اندازی کارگروه فرا رشته‌ای در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به زودی محقق می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال گذشته بود که کارگروه فرارشته ای علوم انسانی با حضور اساتید برتر کشور فعالیت خود را در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی آغاز کرد. ایجاد فضای گفتمان در بین پژوهش‌های تجربی، عملی و نظری رشته های مختلف حوزه علوم انسانی، هم افزایی و ارتقای علمی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان از جمله برنامه های این کارگروه است. همچنین با کاربست نتایج تحقیقات این حوزه گام های موثری در راستای رفع مسائل و چالش های جامعه برداشته و در نهایت رشد و توسعه جامعه را فراهم آورد. اکنون با گذشت چندین ماه از آغاز فعالیت این کارگروه اولویت های پژوهشی این حوزه مطرح شده است تا پژوهشگران و محققان کشور استوارتر در این مسیر گام بردارند. شناخت، پرورش، هدایت، شکوفایی و بکارگیری استعدادها و ظرفیت¬های انسانی در کشور، محور مسائل جهان اسلام و تعاملات آن، پاسخگویی عمومی و حقوق شهروندی، امید و سرمایه اجتماعی، تحول در علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی، تجاری سازی نتایج تحقیقات علوم انسانی، اقتصاد محیط زیست، منابع طبیعی و مدیریت آن و مسائل فرهنگی و خانواده برخی از اولویت های تعریف شده هستند.این کارگروه به دنبال پویایی و سفارشی سازی موضوعات علوم انسانی است تا بتواند از این طریق و با مشارکت مردم برخی موضوعات مرتبط با این حوزه در جامعه بررسی شود.

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم