تجهیزات داخلی فعالیت‌های قلب را سنجش می‌کند

تجهیزات داخلی فعالیت‌های قلب را سنجش می‌کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72219
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با بومی‎سازی دستگاه سنجش فعالیت قلب، کشور را از واردات این دستگاه بی‌نیاز کند.

امید شعاعی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیک تک فن‌آوری گفت: این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های مورد نیاز حوزه درمان و سلامت کشور فعالیت می‌کند. یکی از محصولات دانش‌بنیان شرکت، دستگاه هولتر مانیتور است. این دستگاه برای سنجش فعالیت‌های قلب به کار می‌رود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیک تک فن‌آوری ادامه داد: این دستگاه به بدن بیمار متصل می‌شود. سپس دستگاه با ثبت فعالیت‌ها و ضربان قلب در یک بازه زمانی مشخص، آن را در حافظه خود ذخیره می‌کند و اطلاعات مورد نظر را در نهایت در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

 

شعاعی ضمن توضیح بیشتر کارکردهای این محصول، افزود: در نهایت این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از وضعیت بیمار داشته باشد. در حال حاضر این محصول با قیمت کمتر از مشابه خارجی و تقریباً با یک پنجم قیمت آن، به فروش می‌رسد. مشتری این محصول نیز بیشتر مراکز درمانی، به ویژه قسمت‌های درمانی مرتبط با قلب، هستند.

این فعال دانش‌بنیان با تاکید بر توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی در شرکت، گفت: برعکس، شرکت‌های واردکننده محصولات خارجی، این شرکت تا 2 سال خدمات پس از فروش رایگان در اختیار مشتری قرار می‌دهد و تا 10 سال نیز این خدمات پس از فروش، ادامه خواهد یافت. همچنین، اپدیت‌های جدید نرم‌افزاری برای استفاده کنندگان به رایگان ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیک تک فن‌آوری، ضمن تشریح وضعیت کالاهای دانش‌بنیان حوزه پزشکی در کشور گفت: این دستگاه، به صورت قابل حمل و به اندازه یک موبایل است. با توجه به میزان مصرف این وسیله در کشور، از توانایی تامین نیاز کامل در این حوزه برخوردار هستیم.

وی همچنین بیان کرد: ممانعت دولت از واردات کالاهای خارجی، دارای تولید مشابه داخلی، می‌تواند کمک شایان توجهی به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فیلترها با تجهیزات ایران‌ساخت کیفیت‌سنجی می‌شود
فیلترها با تجهیزات ایران‌ساخت کیفیت‌سنجی می‌شود
99/06/30 - 07:37
تجهیزات با کیفیت «ایران‌ساخت» به سنجش پلیمرها کمک می‌کند
تجهیزات با کیفیت «ایران‌ساخت» به سنجش پلیمرها کمک می‌کند
99/06/16 - 13:00
فرصتی برای جهش تولید دانش‌بنیان
فرصتی برای جهش تولید دانش‌بنیان
99/03/06 - 10:45
بیشتر بخوانیم