رقابت مغزها برگزار شد تا مهارتهای توجه و تمرکز ارتقا یابد
بازیها به ویژه در شکل رقابتی، یکی از راههای ارتقای یادگیری و بهبود توانمندیهای ادراک به شمار میرود و با توجه به جذابیتهایی که برای گروههای سنی گوناگون دارد، به عنوان یکی از راهکارهای اثربخش و کارآمد در افزایش ادراک، شناخت و حافظه مورد استفاده قرار میگیرد.
بر همین اساس، بازیهای شناختی مغز فعال با عنوان «مغزینه»، توسط گروهی از دانشجویان و استادان دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی علوم شناختی طراحی طراحی و برگزار شد.
در این مسابقه که در طول 4 روز برگزار شد، کودکان، نوجوانان و جوانان از گروههای مختلف مشارکت داشتند. هدفگذاری این رویداد برای 3 گروه از شرکتکنندگان دارای سن کمتر از 13 سال، 13 تا 18 سال و افراد بالای 18 سال برگزار شد.
در هریک از روزهای برگزاری مسابقه، یکی از مراحل اجرا شد و به طور کلی این رویداد در 4 مرحله ادامه یافت که روز نخست به مرحله مقدمات و روز چهارم به مرحله پایانی اختصاص داشت.
ارتقای مهارتهای مغز
هادی مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بازیهای شناختی مغزینه با هدف ارتقای مهارتهای توجه و تقویت قدرت تمرکز برگزار شد، ادامه داد: شرکتکنندگانی که درمرحله مقدماتی این مسابقات حد نصاب امتیاز لازم را کسب کردند در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
وی افزود: مسابقات بازی های شناختی مغز فعال، مجموعهای شکل گرفته از 9 باری گوناگون بود که با حمایت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شد.
رویداد مغز فعال با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ارتقای توانمندیهای شناختی به میزبانی دانش آموزان و دانشجویان پرداخت.
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
24#
Send to friends