شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در نشستی به توسعه شهر هوشمند می‌پردازند
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در نشستی به توسعه شهر هوشمند می‌پردازند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 34782
شهرداریهای کلان‌شهرهای ایران هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، با موضوع «شهر هوشمند» به توسعه شهرهای با استفاده از فناوری می‌پردازند.



 
شهرداریهای کلان‌شهرهای ایران هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، با موضوع «شهر هوشمند» به توسعه شهرهای با استفاده از فناوری می‌پردازند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به رشد سریع جمعیت و تمرکز آن در شهرها در سراسر جهان و بزرگ‌تر شدن شهرها و بروز مشکلات و معضلات ناشی از آن، اهمیت روزافزون استفاده از فناوری در مدیریت شهر و همزمان، پیشرفت فناوری‌ها و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظهور اینترنت اشیاء و تأثیر آن بر حوزه خدمات، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری  INOTEX 2018 موضوع «شهر هوشمند» را هدف‌گذاری کرده و شعار «شهر هوشمند؛ زندگی هوشمند» برای خود انتخاب کرده است.
بر این اساس در هفتمین دوره نمایشگاه، برنامههای متنوعی برای معرفی فناوری ها و نوآوریهای مرتبط با شهر هوشمند در نظر گرفته شده است که از این جمله میتوان به چهارمین نشست شبکهسازی نوآوری نیز با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه از کشورهای مختلف و همچنین نشست شهرداریهای کلانشهرهای ایران اشاره کرد.

اجزای نشست

اجزای نشست شامل دو بخش استفادهکنندگان و بهرهبرداران فناوری و نیز ارائه کنندگان فناوری و نوآوری میشود.
استفادهکنندگان و بهرهبرداران فناوری: این نشست با حضور نمایندگانی از شهرداریها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان عمران شهرهای جدید، شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی برگزار خواهد شد. یکی از انگیزههای اصلی این سازمانها، آشنایی با بروزترین فناوریهای هوشمندسازی و همافزایی با یکدیگر برای یافتن راهحل مشکلات توسعه شهری و زیرساختها است.
ارائه کنندگان فناوری و نوآوری: شرکتهای فناور، دانشگاهها و مراکز پژوهشی، نوآوران و مخترعین و استارتاپها با تکیه بر شناخت خود از معضلات کلانشهرها به ارائه راه حلها و فناوریهای خود به منظور غلبه بر این معضلات خواهند پرداخت و از نزدیک توانمندی های خود را به گروه اول عرضه خواهند کرد.

محورهای نشست

با توجه به اولویتهای توسعه شهری در ایران، محورهای این نشست حمل و نقل هوشمند (Smart Mobility)، مدیریت هوشمند انرژی؛ محیط و محل زندگی هوشمند (Smart Environment & Smart Home)است. ثبت نام در این نشست به زودی آغاز می شود.
هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018)، بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری در ایران، به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 14 تا 16 تیرماه 1397 در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود. 
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم