غرفه شبکه محصول سالم در ایران آگروفود 2018 برپا شد
با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی؛

غرفه شبکه محصول سالم در ایران آگروفود 2018 برپا شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35669
غرفه شبکه محصول سالم در ایران آگروفود 2018 با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی هشتم تا یازدهم تیرماه برپا شد.



غرفه شبکه محصول سالم در ایران آگروفود 2018 با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی هشتم تا یازدهم تیرماه برپا شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، غرفه شبکه محصول سالم با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هشتم تا یازدهم تیرماه سال جاری در «بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود)» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
این غرفه توانست شبکه محصول سالم را به مخاطبان این حوزه معرفی کند. شرکت های بانک ژن ایران، آسیانیک، جنگل،کامور و شرکت گیتی آژن پردیس نیز با حضور خود در این غرفه به معرفی دستاورد های خود پرداختند.
اهداف شبکه محصول سالم شامل «تعیین شاخص های سلامت و رتبه بندی ، صدورگواهی و رهگیری  محصولات کشاورزی و غذایی در زنجیره تامین محصولات سالم توسط اعضا»، «ایجاد شبکه معتمد همکاری بین نهادها، شرکت های خصوصی و موسسات دولتی و غیر دولتی برای ارتقای سلامت کشور» و «افزایش ظرفیت و بهره وری تولید و توزیع محصولات سالم با توسعه فعالیت های نوآورانه و جمعی با بهره مندی کشور از فناوری های مرتبط با سلامت و شرکت های خصوصی موثر در زنجیره تامین محصولات کشاورزی» می شود.
همچنین «کسب اعتماد مصرف کننده به عنوان اصلی ترین رکن این شبکه»، «فعالیت مشترک و منسجم برای تحقیقات بازار، بازارسازی، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و غذایی سالم»، «ایجاد ارتباط با بانک ها و سازمان های اعتباری و بیمه ای کشور و همچنین سازمان های مالی و پولی بین المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی   ایران با هدف تسهیل و گسترش خدمات و تسهیلات مالی به اعضاء»، «ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف "شمس" و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی و تبادل اطلاعات مربوطه و ارائه خدمات فنی به شبکه»،  «تلاش برای ساماندهی و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مشترک در تولید و صادرات» و «اطلاع رسانی و پیگیری های حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیر استاندارد و تقلبی و قاچاق با همکاری نهادها و سازمان های مسئول جهت   صیانت از برندهای محصولات سالم» از دیگر اهداف تعین شده برای این شبکه است.
هم چنین کمیته های چهارده‌گانه ای بر اساس مدل شبکه محصول سالم ارائه شد و شرکت های مختلف به صورت داوطلبانه و با توجه با ماهیت خود در این کمیته ها به عضویت درآمدند. این کمیته ها عبارتند از کمیته بازار (تبلیغات، بازاریابی و فروش داخلی)، کمیته تامین مالی و بیمه، کمیته ارتقا بهره وری شبکه، کمیته رهگیری و اصالت سنجی، کمیته بازرسی و صدور گواهی، کمیته لجستیک و حمل و نقل، کمیته صنایع بسته بندی و انبار، کمیته بازرگانی و صادرات، کمیته ترویج و فرهنگ سازی، کمیته بازیافت و محیط زیست، کمیته هماهنگی انجمن ها و تشکل ها، کمیته تولیدکنندگان نهاده ها، کمیته تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و کمیته تولیدکنندگان محصولات غذایی.
تاکنون 150 شرکت حقوقی و افراد حقیقی در اتاق فکر شبکه محصولات سالم گرد هم آمده و به ارائه نظرات و اندیشه های خود پرداخته اند.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم