فوتونیک اقتصاد جامعه را تکان می‌دهد
بررسی نقش لیزر در پهنای باند پهن؛

فوتونیک اقتصاد جامعه را تکان می‌دهد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 34573
فوتونیک با ایجاد کارایی در جامعه و کسب‌وکار مصرف‌کننده‌ها، توان تکان دادن رشد اقتصاد را دارد. لذا افزایش دسترسی به فناوری فوتونیک و لیز هر دو پیشران‌های قدرتمندی در یک اقتصاد هستند.



فوتونیک با ایجاد کارایی در جامعه و کسب‌وکار مصرف‌کننده‌ها،  توان تکان دادن رشد اقتصاد را دارد. لذا افزایش دسترسی به فناوری فوتونیک و لیز هر دو پیشران‌های قدرتمندی در یک اقتصاد هستند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ فوتونیک با ایجاد کارایی در جامعه و کسب‌وکار مصرف‌کننده‌ها، توان تکان دادن رشد اقتصاد را دارد. افزایش دسترسی به باند پهن و سرعت انتقال هر دو پیشران‌های قدرتمندی در یک اقتصاد هستند. دو برابر کردن سرعت در باند پهن در یک اقتصاد، تولید ناخالص داخلی را تا 3 درصد افزایش می‌دهد که در حوزه کشورهای OECD به معنای 126 میلیارد دلار است. این رشد برخواسته آر تأثیرات مستقیم یک محرک کوتاه مدت و میان مدت برای اقتصاد هستند، اما تأثیرات القایی که شامل خلق خدمات و کسب‌وکارهای جدید اند پایدارترین ابعاد به شمار می‌روند و می‌توانند یک سوم رشد تولید ناخالص داخلی ذکرشده را تحقق بخشند. اگر سرعت باند پهن افزایش یابد، مشاغل کوتاه مدتی ایجاد می‌شوند تا زیرساخت‌های تازه‌ای را ایجاد کنند.
به عنوان یک تأثیر القایی در بازه پنج ساله، شیوه‌های جدیدی از انجام کسب‌وکار ایجاد می‌شوند و خدمات بر خط پیشرفته‌تر و تازه‌تری شکل می‌گیرند. تأثیرات غیر مستقیم مانند سر زیر به سایر بخش‌های صنعتی در یک بازه زمانی در دراز مدت تر مورد انتظار است و منجر به بهبود کارایی در اقتصاد می‌شود. قابلیت اتصال و باند پهن تنها یک نقطه آغاز برای شیوه‌های تازه نوآوری، همکاری و اجتماعی سازی هستند.
با به کار گیری یک ترکیب پراکنده از فناوری‌ها برای تطبیق با رشد ظرفیت پیش‌بینی‌شده از سرعت یک گیگابایت در ثانویه نوعی، به ازای هر کاربر در دسترسی بی سیمی در سال 2020 به 10 گیگابایت به ازای هر کاربر در دسترسی سیمی و به یک ترابیت در ثانیه به ازای هر کانال در شبکه اصلی تغییر یافته است،  این امر شامل هدایت منسجم داده‌ها با پردازش هوشمند سیگنال‌های دیجیتال و بهره‌گیری از همه فضاهای مدولاسیون( سوار کردن اطلاعات روی موج دریایی) و مالتی پلسینگ( تسهیم زمام یا فرکانس بین کانال‌ها در هنگام انتقال) صورت می‌گیرد، از این طریق راندمان طیفی افزایش میابد و در عین حال پهنای باند تقویت‌کننده‌های نوری بیشتر می‌شود و مشخصه‌های نویز آن‌ها نیز بهبود میابد.
سبز کردن شبکه‌های نوری
با گسترش نقش فوتونیک از شبکه اصلی به دسترسی خانگی، ترویج استفاده از کنارگذرهای نوری هر زمان که ممکن است امکان پذیر می‌شود. از سویی دیگر تبدیل همه تجهیرات به تجهیزات آماده‌ به‌کار میسر است، همچنین با ساده‌سازی و حذف پروتکل‌های غیر ضروری و انجام مسیریابی نوری با توجه به ملاحظات انرژی برای کاهش هزینه‌های هر بیت انتقال‌یافته و مسیریابی شده استفاده می‌شود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم