قطعات تزیینی خودرو تولید داخل شد تا گامی دیگر برای خودکفایی باشد

قطعات تزیینی خودرو تولید داخل شد تا گامی دیگر برای خودکفایی باشد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71910
تولید قطعات تزیینی انواع خودرو با تلاشی دانش‌بنیان محقق شد. قطعاتی که به بازار داخلی این صنعت رونق داده است.

شرکت مهندسی آسیا بسپارگستر از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی است که به تولید انواع قطعات تزیینی خودروها ورود کرده است. این محصولات مشتریانی چون شرکت ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن دارد. محصولاتی که با اتکا به توان داخلی به تولید رسیده است.

به گفته مهدی روحیه مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، ««آبگیر شیشه»، «نگه‌دارنده و گردگیر شیشه»، «نواردور در»، «زه سقف»، «دورشیشه» و «نوار مخملی» از جمله محصولات تولیدی این مجموعه است. شرکت ما از معدود مجموعه‌های تولیدکننده قطعات کامپوزیتی کاربردی در خودروها محسوب می‌شود.

وی افزود: آبگیر شیشه تولیدی شرکت ما از جمله قطعات پلیمری بدنه است که مانع ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران، گرد و غبار داخل درز بین شیشه و در خودرو می‌شود. همچنین درز بین در و شیشه‌ها را هم پوشش می‌دهد. این محصول باعث گردزدائی شیشه هنگام بالا و پائین رفتن می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد:  نگهدارنده و گردگیر شیشه هم محصول دیگر مجموعه ما است. این قطعه پلیمری بدنه هم مانع ورود گرد و غبار به داخل درز بین شیشه و در خودرو می‌شود. این محصول صدای پنجره ماشین هنگام عبور از دست‌انداز را کاهش می‌دهد.  

روحیه همچنین بیان کرد: نوار دور در هم قطعه‌ای پلیمری- تزئينی و عايق و پوشاننده فضاي حائل ميان بدنه و شيشه خودرو است که باعث جلوگيري از نفوذ مایعات و غبار به داخل اتاق ماشین می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: زه سقف هم از جمله قطعات پلیمری بدنه است که از ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران و گرد و غبار به داخل درز بین شیشه خودرو جلوگیری می کند. همچنین درز بین ستون و شیشه‌ها را هم پوشش می‌دهد.

وی افزود: از دیگر قطعات پلیمری بدنه خودرو دور شیشه است که مانع ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران و گرد و غبار به داخل درز بین شیشه خودرو می‌شود. نوار دور در هم از نظر عملکردی عايق و پوشاننده فضاي حائل ميان بدنه و شيشه خودرو است که از نفوذ مایعات و غبار به داخل اتاق خودرو جلوگیری می‌کند.

روحیه همچنین گفت: از دیگر قطعات پلیمری کاربردی در خودرو نوار مخملی است که داخل در خودرو نصب می‌شود. این قطعه به هدایت شیشه و جلوگیری از اصطکاک بین شیشه و در زمان بالا و پایین رفتن آن کمک می‌کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تولید سالیانه 77 هزارتن قطعات فولادی و چدنی؛ گامی برای خودکفایی برداشته شد
تولید سالیانه 77 هزارتن قطعات فولادی و چدنی؛ گامی برای خودکفایی برداشته شد
99/07/12 - 10:08
 ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور امکان‌پذیر شد
ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور امکان‌پذیر شد
95/06/29 - 11:17
گامی روبه جلو در مسیر تولید قطعات پیچیده موتوری برداشته شده است
گامی روبه جلو در مسیر تولید قطعات پیچیده موتوری برداشته شده است
95/04/28 - 12:33
بیشتر بخوانیم