نخستین بیواستارتاپ دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شد
با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی؛

نخستین بیواستارتاپ دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 34282
نخستین بیواستارتاپ دانش‌آموزی شهر تهران با حضور دانش‌آموزان نخبه مناطق 22 گانه شهر تهران و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برگزار شد.



نخستین بیواستارتاپ دانش‌آموزی شهر تهران با حضور دانش‌آموزان نخبه مناطق 22 گانه شهر تهران و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین بیواستارتاپ دانش‌آموزی شهر تهران با حضور دانش‌آموزان نخبه مناطق 22 گانه شهر تهران و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در پژوهش‌سرا و مرکز خلاقیت مریم میرزاخانی موسسه صدرامهر برگزار شد.
در این مراسم، سمیه علمافر، مدیر موسسه علوم و فناوری‌های زیستی صدرامهر، گفت: بخش زیست فناوری و زیست شناسی موسسه صدرامهر به همت ستاد توسعه زیست فناوری و صندوق توسعه زیست فناوری برای دانش آموزان تشکیل شده و یک سال است که آن را شروع کرده‌ایم. دانش آموزان از مناطق مختلف تهران برای استفاده از مباحث مختلف زیست فناوری به این مرکز می‌آیند.
وی افزود: باید به دیگران آموزش دهیم که زیست شناسی قابلیت بالایی دارد و  ایده های نزدیک به کسب و کار زیادی در آن نهفته است تا به محصول و فناوری تبدیل شود.  ما معتقد بودیم باید از آموزش ساده درس زیست در مدرسه به یک نگاه فناورانه رسید.
به گفته علمایی‌فر، ایده‌های برتر دانش‌آموزان در یک مجله به چاپ می‌رسد و امکان فروختن‌شان برای آنها فراهم می‌شود.
دانش‌آموزان دعوت شده به نخستین بیواستارتاپ دانش‌آموزی، 250 نفر از کسانی بودند که در یک آزمون سراسری ویژه با محوریت علوم زیستی پژوهشگری شرکت کرده و نمره مناسب را کسب کرده بودند. آنها در این استارتاپ در قالب گروه‌هایی 5 نفره، به خلق ایده و طراحی استارت‌آپ خود با محوریت موضوعات زیست‌محیطی پرداختند.
در مراسم اختتامیه این استارتاپ، مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران، مدیر پژوهش‌سراهای شهر تهران، مدیر آموزش نیروی انسانی و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری و نماینده صندوق توسعه زیست فناوری حضور داشتند.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم