نفوذ خلاقیت به حوزه پسماند برای خانوارها درآمدزایی کرد

نفوذ خلاقیت به حوزه پسماند برای خانوارها درآمدزایی کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72794
یک شرکت خلاق فعال در حوزه پسماند موفق شد چند برابر معادل یارانه هر فرد برای خانواده‌ها درآمد ایجاد کند.

آیدین خانکشی‌پور مدیرعامل شرکت خلاق توسعه کسب و کار شهر کوروش، گفت: این شرکت یک پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند خشک ایجاد کرده است که به شکل واسط میان شهروندان، مدیریت شهری و پیمانکاران فعال در حوزه بازیافت عمل می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت خلاق توسعه کسب و کار شهر کوروش، در ادامه افزود: پیش از این جمع‌آوری پسماند اوضاع چندان مشخصی نداشت و زمانی که شهروندان تماس می‌گرفتند معلوم نبود که پیمانکار برای جمع‌آوری پسماند چه روز و ساعتی مراجعه می‌کند. همچنین قیمت خرید از شهروندان چندان مشخص نبود و در صورت تحویل پسماند به غرفه‌های سطح شهر نیز غالباً به شهروندان، اقلامی مانند شامپو و امثال آن داده می‌شد.

این فعال صنایع نرم و خلاق ضمن توضیح روند شکل‌گیری این شرکت، گفت: در این پلتفرم به محض تماس شهروند، در یک زمان مشخص، پیمانکار به درب منازل مراجعه می‌کند و ضمن وزن کشی، پسماند خشک را تحویل می‌گیرد. مبلغ معادل این مقدار پسماند نیز در کیف پول خانواده‌ها، منظور می‌شود و آنها می‌توانند با استفاده از این اعتبار به راحتی از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

خانکشی‌پور، با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر نهادهای متولی مدیریت شهری گفت: بسیاری از این نهادها تمایل دارند که به همان شکل سنتی با پیمانکاران کار کنند و راغب نیستند که سازوکارهای خود را برای همکاری با پلتفرم‌ها تغییر دهند. از این رو از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درخواست داریم، همانطور که در موارد مشابه بسیاری، از طریق رایزنی مشکلات کسب و کارهای نوآورانه را برطرف کرده است، با گفتگو با این سازمان‌ها کمک کند تا ما هم بتوانیم به فعالیت خدماتی خود ادامه دهیم و دامنه این کسب و کارها را گسترش دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر هر خانوار می‌تواند با تحویل اقلامی مانند نان خشک، کاغذ، کارتن، بطری‌های پلاستیکی، نوشابه، فلزات و موارد دیگر در ماه، در حدود  200 هزار تومان، درآمد داشته باشد.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نوآوری‌های نانو دنیای اسباب بازی‌ها را متحول می‌کند
نوآوری‌های نانو دنیای اسباب بازی‌ها را متحول می‌کند
99/01/20 - 11:17
تصویربرداری از بافت بیولوژیک به روش پخش نوری ممکن شد
تصویربرداری از بافت بیولوژیک به روش پخش نوری ممکن شد
97/08/05 - 11:00
سوخت جامد در صنعت سیمان کشور جایگزین می‌شود
سوخت جامد در صنعت سیمان کشور جایگزین می‌شود
97/01/29 - 11:54
بیشتر بخوانیم