هنر فعالان خلاق روی شیشه ارزش افزوده ایجاد کرد

هنر فعالان خلاق روی شیشه ارزش افزوده ایجاد کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72900
یک فعال صنایع نرم و خلاق با کار هنری بر روی شیشه‌های جام ساده، توانست ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند.

علی حلبی ساز مدیرعامل شرکت خلاق طراحان زندگی شیشه ای پارسیان، گفت: با توجه به اینکه رشته دانشگاهی بنده هنر و صنایع دستی است، تصمیم گرفتم که شغلی خاص و هنری در این حوزه را انتخاب کنم. بنابراین با تاسیس کارگاهی برای تولید مصنوعات هنری بر اساس شیشه به فعالیت در این حوزه پرداختم.

مدیرعامل شرکت خلاق طراحان زندگی شیشه ای پارسیان، در ادامه افزود: استفاده از شیشه در معماری می‌تواند جلوه بسیار خاصی به فضاهای طراحی شده مسکونی و اداری ببخشد. بنابراین ما با اخذ سفارش از مشتری بر اساس طرح مورد نظر یک اثر هنری بر پایه شیشه تولید می‌کنیم که متناسب با خلاقیت هنرمند بر روی آن طرح‌های هنری مختلفی نقش بسته است.

حلبی‌ساز ضمن توضیح بیشتر در مورد بخش‌های هنری کار، گفت: این آثار تولید شده‌ای شیشه‌ای ممکن است در دیوار، سقف کاذب یا ستون یک خانه مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از آثار تولید شده در این شرکت خلاق، تولید آثار هنری با استفاده از شیشه‌های جام معمولی است. ما با خرید این شیشه‌های ساده از مغازهای شیشه‌بری سطح شهر با استفاده از ابزار هنر به آنها جان می‌بخشیم و این محصول ساده را یک یک اثر هنری تبدیل می‌کنیم.

وی افزود: این اثر ممکن است یک ساعت، تابلو و یا ظروف طرح‌دار مورد استفاده در خانه‌ها باشد. در حال حاضر نیز موفق شده‌ایم تا برخی از طرح‌های معماری شیشه‌ای را در شهر اربیل عراق پیاده‌سازی کنیم و امیدوار هستیم در آیندهای نزدیک این هنر را به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت خلاق طراحان زندگی شیشه‌ای پارسیان، با تاکید بر اشتغال‌زا بودن صنایع دستی گفت: اصولاً چون اکثر مردم زیبای دوست هستند، استقبال بسیار خوبی از کارهای ما انجام داده‌اند، امیدوار هستیم در آینده با توسعه بیشتر کار زمینه آموزش و اشتغال تعداد بیشتری از جوانان هنرجو را در این شرکت فراهم کنیم.

 

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ستاری: شهر نوآور فرصتی برای خلق ارزش افزوده از نیازها است
ستاری: شهر نوآور فرصتی برای خلق ارزش افزوده از نیازها است
99/06/23 - 12:31
 حل مشکلات با ایده‌های نوآورانه هنر استارتاپ‌ها است
حل مشکلات با ایده‌های نوآورانه هنر استارتاپ‌ها است
97/10/11 - 11:14
خلق ارزش‌افزوده با توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر مزیت‌های بومی ممکن می‌شود
خلق ارزش‌افزوده با توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر مزیت‌های بومی ممکن می‌شود
97/02/16 - 13:40
بیشتر بخوانیم