184 پلتفرم داخلی برای رونق دادن به خدمات آنلاین در کشور طراحی شد
با توجه به استقبال عمومی از این نوع خدمات، شرکت ها و مجموعههای زیادی به این حوزه ورود و با ارائه خدمات مختلف، شرایط توسعه این عرصه را در کشور فراهم کردند. بر همین اساس در حال حاضر 184 پلتفرم داخلی طراحی شده است تا ارائه خدمات آنلاین در کشور با کیفیت بهتر و با کمک محصولات بومی پاسخ داده شود.
تحول دیجیتال نیازمند رویکردی جدید در بحث رشد کسبوکارها است. پلتفرمها یا بازارهای چندوجهی نوآوریهای صنعتی آینده را تسهیل میکنند. در مفهوم مدل کسبوکار پلتفرمی، هر چقدر پتلفرم مشارکتکنندههای بیشتری را جذب کند، محیط جذابتری برای عرضهکنندگان میشود و ارزش پلتفرم هم بیشتر میشود.
در واقع گروهی از فناوریهایی است که بهعنوان یک پایه، روی آنها اپلیکیشنهای دیگر، فرایندها یا تکنولوژیها گسترش و توسعه مییابند. این فناوری ها در ایران با طراحی محصولاتی چون «آچار فرانسه (بستر ارائه خدمات فنی منازل)»، »پلاک (ارایه انواع خدمات در محل مشتری)»، «پلتفرم یکپارچه عرضه و تقاضای کالا و خدمات لیان»، «سامانه درخواست خدمات و نظافت هلپی»، «کاربوی (ارائه خدمات آنلاین خودرو در محل مشتری)»، «یوهو(سرویس ویدیو برخط)»، «تگموند (مرجع برندهای پوشاک)»، «بازار کار آنلاین پارسکدرز»، «سرویس سفارش غذای آنلاین ریحون» و غیره تولید و در اختیار کابران قرار گرفت.
کارشناسان اعتقاد دارند که کسب و کارها برای بقای خود در بازار داخلی و جهانی نیازمند استفاده از پلت فرم های دیجیتال هستند. در واقع آنها می گویند که پلتفرمهای دیجیتال باید جزئی حیاتی از استراتژی کسبوکارها شوند. استقبال از پلتفرم دیجیتال برای مزیت رقابتی کسبوکارها حیاتی است.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
Send to friends