دانش‌بنیان| معماری فناورانه به ارتقای کیفی و کمی سازمان‌‌ها کمک کرد

دانش‌بنیان| معماری فناورانه به ارتقای کیفی و کمی سازمان‌‌ها کمک کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83916
یک شرکت دانش‌بنیان دو خدمت معماری سازمانی و طراحی نظام مدیریت فرآیندهای سازمانی را برای عملکرد بهتر به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

سعیدرضا مومنی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی مشاور حاسب سیستم با بیان اینکه معماری سازمانی و طراحی نظام مدیریت فرآیندهای سازمانی دو خدمت ارائه شده در راستای ایجاد تحول در سازمان‌ها هستند، گفت: این دو نوع خدمت و پیاده‌سازی آن‌ها در سازمان‌ها منجر به ایجاد تحول در عملکرد کیفی و کمی سازمان‌های کشور از طریق بهبود تصمیم‌گیری و مکانیزه شدن عملیات و فرایندها می‌شود.

 

تدوین نقشه راه برای بهبود و توسعه نظام اطلاعاتی سازمان‌ها

در سازمان‌های دولتی و عمومی و شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی هرچقدر عملکرد و خروجی بهتر و مؤثرتر باشد، خروجی کل نظام اقتصادی بیشتر بوده و توسعه و رشد حاصل از آن منجر به افزایش سطح رفاه و رضایتمندی آحاد مردم کشور خواهد شد.

اصلی‌ترین مأموریت این سازمان‌ها اتخاذ تصمیمات درست و به‌موقع برای استفاده بهینه از منابع است. برای شناسایی تصمیمات مناسب، نیاز به داشتن اطلاعات صحیح و به‌موقع است، این اطلاعات نیز از دل سیستم‌های اطلاعاتی مطلوب و انجام درست فرایندهای کارآمد سازمانی قابل‌استخراج هستند.

با بهبود و بهینه‌سازی نظام اطلاعاتی و نظام فرآیندی سازمان‌ها عملکرد آن‌ها و به دنبال آن عملکرد کل نظام اقتصادی کشور و سطح رفاه عمومی افزایش و بهبود خواهد یافت. معماری سازمانی یک روش منظم و سیستماتیک برای انجام مطالعات در زمینه تدوین یک برنامه و نقشه راه برای ترسیم چگونگی به‌کارگیری یکپارچه فناوری اطلاعات در سازمان با هدف کاهش هزینه و افزایش اثربخشی در خروجی‌های کل سازمان است.

 

عملکرد بهتر و کارآمدتر فرایندهای سازمان‌ها

این شرکت با ارائه خدمات خود در زمینه معماری سازمانی به دنبال طراحی و تدوین نقشه راه برای بهبود و توسعه نظام اطلاعاتی سازمان‌ها و با ارائه خدمت طراحی نظام مدیریت فرایندهای سازمانی به دنبال کمک به عملکرد بهتر و کارآمدتر فرایندهای سازمان‌های کشور است.

این خدمات برای سازمان‌هایی که در هر بخشی از نظام اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور در حال ارائه خدمات هستند قابل استفاده است. این خدمات دانش‌بنیان در قالب متدولوژی‌های شناخته شده و معتبر و بروز دنیا ارائه می‌شود، این متدولوژی‌ها متناسب با شرایط بر اساس ویژگی‌های خاص سازمان‌های کشور بومی‌سازی شده‌اند.

بهبود عملکرد نظام اقتصادی کشور

ارائه این خدمات و پیاده‌سازی نقشه راه ارائه شده در دو حوزه سیستم‌ها و فرآیندها باعث ایجاد تحول در سازمان‌های کشور می‌شود که این تحول به بهبود و توسعه خروجی نهایی این سازمان‌ها کمک می‌کند و این امر نهایتاً باعث بهبود عملکرد نظام اقتصادی کشور در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی مشاور حاسب سیستم با اشاره به اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون کمک مؤثری به تسهیل عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است، افزود: اکنون نیاز است که این کمک‌ها عمق و محتوای عمیق‌تری پیدا کرده و متناسب با نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، موانع عملکردی شناسایی و برای رفع این موانع و تسهیل عملیات هر نوع از شرکت‌ها چاره‌اندیشی شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های نخبگانی
تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های نخبگانی
01/01/09 - 13:50
با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید
با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید
99/08/24 - 14:29
پمپ‌های خلأ تولید داخلی به کمک صنایع گوناگون می‌آیند
پمپ‌های خلأ تولید داخلی به کمک صنایع گوناگون می‌آیند
96/03/03 - 12:02
بیشتر بخوانیم