فناوری‌های زیستی به کمک تصفیه فاضلاب‌های شهری می‌آیند
دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی:

فناوری‌های زیستی به کمک تصفیه فاضلاب‌های شهری می‌آیند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 16270
دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: از فناوری های نوین زیستی برای تصفیه فاضلاب های شهری استفاده می کنیم.

 دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: از فناوری های نوین زیستی برای تصفیه فاضلاب های شهری استفاده می کنیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیروس ابراهیمی،  
دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در جهت بهره مندی از روشهای نوین زیستی در تصفیه فاضلاب های شهری با تامین اعتبار از طرف صندوق زیست فناوری برای اولین بار استفاده از روش نوین تصفیه فاضلاب مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: این طرح پایلوت در مقیاس ( 250 متر مکعب در روز) برای تصفیه فاضلاب شاهین شهر و تامین آب نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال اجرا است.
به گفته ابراهیمی، با نصب این واحد پایلوت، کارایی این روش نوین با فرایند های متداول تصفیه مورد مقایسه قرار می گیرد و با انجام این طرح، دانش فنی اين فرآيند تصفيه پيشرفته نوین درایران ایجاد شده و زمینه طراحی سیستم های تصفیه فاضلاب شهري بر اساس این فناوری نوین فراهم می شود.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که طراحی سیستم های تصفیه فاضلاب شهري بر اساس این فناوری نوین در تابستان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: در شرايط كنوني جهان، فاضلاب تصفيه شده به عنوان يكي از منابع مهم آب به شمار مي رود و هرروزه شاهد راه اندازي پروژه هاي جديدي از اين دست در سطح دنيا هستيم.
وی با اشاره به اینکه وضعيت آب و منابع آن در بسياري از مناطق جهان در حال وخيم تر شدن است، بیان کرد: فناوري لازم براي خروج از اين وضعيت در دست است و فقط بايد سرمايه گذاري كرد و اين فناوري ها را به خدمت گرفت.
ابراهیمی افزود: با توجه به اينكه كشور ما در اقليم خشك و نيمه خشک جهان قرارگرفته و ميزان بارندگي آن يك سوم متوسط جهاني است، باید برای استفاده بهينه از آب گام‌هاي موثري را برداريم.
دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: در چنين شرايطي استفاده مجدد از فاضلاب‌هاي خانگي مي‌تواند به عنوان يكي از راه‌هاي غلبه بر مشكل كم‌ آبي تلقي شود و با توجه به مساله کمبود آب در کشور، با بازگشت صد درصدی پساب ها با روش های نوین و روز جهان، می توان گامی اساسی در رفع این معضل برداشت.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم