system
31 استان تا پایان سال از فن‌بازار برخوردار خواهد شد
31 استان تا پایان سال از فن‌بازار برخوردار خواهد شد

31 استان تا پایان سال از فن‌بازار برخوردار خواهد شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78985
تا پایان سال جاری دفاتر فن بازارها و کارگزارهای تجارت فناوری به 31 استان کشور گسترش می‌یابد تا تبادل فناوری شتاب بگیرد.

در بازار فناوری، فن‌بازار نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناورانه به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد و همچنین به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی می‌پردازد.

شبکه فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان خواهد بود.

با گسترش روز افزون اهمیت فن‌بازارها در دنیا به عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری، ایده ایجاد فن‌بازار در ایران در سال ۱۳۸۱ شکل گرفت. در حال حاضر فن بازار به بزرگ‌ترین بنگاه معاملات تکنولوژی در کشور تبدیل شده است.

 

توسعه فن بازارها

محمد صالحی خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران در ۲۸ استان کشور دارای دفاتر منطقه‌ای است، گفت: تاکنون ۴ فن بازار تخصصی در حوزه‌های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری‌های شهری ایجاد شده و ۵۲ شرکت خصوصی به ‌عنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

خالقی افزود: تا پایان سال 31 استان کشور دارای دفتر فن بازار خواهند شد و همچنین تعداد بروکرها هم بیشتر خواهد شد و تقریباً به تعداد 60 بروکر می‌رسیم.

در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲7 هزار کاربر دارد و ۱۴ هزار محصول دانش‌بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به 7۰۰ نیاز فناوری در آن ثبت شده است. همچنین بیش از 43 هزار شرکت در سامانه عضو هستند.

 

رشد 150 برابری گردش مالی فن بازارها

فن بازار در یک سال و نیم گذشته توانسته با کمک کارگزاران تجارت فناوری و مدیران فن بازار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد و این مبلغ به صورت غیر رسمی به 1000 میلیارد تومان هم می‌رسد.

مجموعه این مبالغ در بازاریابی‌های محصولات فناورانه و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای استارتاپ‌ها، اختراعات و شبکه نوآوری کشور بوده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: نسبت هزینه به این گردش مالی بیش از ۱۵۰ برابر بوده یعنی با هزینه بسیار کمتر گردش مالی مورد نظر را رقم زده‌ایم و درآمدها بیش از ۱۵۰ برابر سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

سامانه فن بازار ملی ایران یک بانک جامع محصولات فناورانه کشور است و مردم می‌توانند با یک دسترسی ساده، اطلاعاتی از این محصولات کسب و در مبادلات فناورانه خود استفاده کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
  فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افتتاح شد
فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افتتاح شد
96/11/07 - 10:36
 هفدهمین فن‌بازار منطقه‌ای کشور در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود
هفدهمین فن‌بازار منطقه‌ای کشور در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود
96/10/23 - 11:16
فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان کارگزار جذب می‌کند
فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان کارگزار جذب می‌کند
96/07/17 - 12:32
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: