آسیب‌شناسی  منابع انسانی دانش‌بنیان؛ 70درصد هزینه‌های پرداخت می‌شود

آسیب‌شناسی منابع انسانی دانش‌بنیان؛ 70درصد هزینه‌های پرداخت می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70746
شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق و نرم در بسیاری مواقع از استارتاپ‌ها و تیم‌های ساده‌ای شروع به فعالیت کرده‌اند. با توجه به اینکه بسیاری از مدیران در زمینه منابع انسانی از همان ابتدا تجربه‌ای نداشته‌ا‌ند، ممکن است به مرور زمان در این زمینه دچار چالش شوند. بر این اساس معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری برای حمایت از این شرکت‌ها 70 درصد از هزینه‌های مربوط به آسیب شناسی و ارتقای منابع انسانی را پرداخت می‌کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق و نرم به منظور رقابت و بقاء بایستی فعالیت‌های وسیعی را برای سازگاری با تحولات محیطی آغاز کنند. بهبود سازمان با مرحله آسیب شناسی آغاز می شود. آسیب هایی که اگر به موقع و به‌درستی شناسایی، تحلیل و ارائه نشود،  ممکن است که شرکت دانش‌بنیان و صنایع خلاق و نرم را به نابودی زودرس دچار کند.

در همین راستا، منابع انسانی در نقش عامل اساسی تعییر و تحولات شرکت، خود در معرض بیشترین تغییرات قرار داشته که در صورت عدم توجه، زمینه ساز تهدید بهبود و توسعه شرکت است.

یکی از مهمترین اقدامات شرکت‌های پیشرو و موفق، آسیب شناسی به موقع و صحیح آنها از فرآیندها، عملکرد و منابع انسانی خود است که این منجر به بهبود و ارتقای اثربخشی آنها می شود، چرا که این فرآیند مهم این امکان را برای مدیران جهت آگاه شدن از مسائل سازمانی و جلوگیری از حاد شدن آن فراهم می سازد.

معیارها و اصول مهم در فرآیند آسیب‌شناسی منابع انسانی باید بر اساس اصول علمی تعیین شوند تا شرکت دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق بتوانند در ادامه مسیر با قدرت بیشتری راه خود را ادامه دهند.

برنامه آسیب‌شناسی باید بر مبنای مدل‌ها یا تئوری‌ مناسب پیگیری شود و اطلاعات آسیب‌شناسی باید به‌صورتی موشکافانه قادر به تفکیک بخش‌های مهم از فرآیندهای سازمانی باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های دانشبنیان و خلاق، در ابتدای کار در قالب استارتاپ‌ها و تیم‌های فناور، شروع به فعالیت کرده‌اند، ممکن است در چینش منابع انسانی دچار خطاهای شده باشند. معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری برای کمک به این شرکت‌ها و ترمیم منابع انسانی آنها یک بسته حمایتی خاص در نظر گرفته است.

بر اساس برنامه حمایت از آسیب شناسی و ارتقای منابع انسانی، 70  درصد از هزینه‌های مربوط به آسیب شناسی و ارتقای منابع انسانی تا سقف 40 میلیون ریال به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌شود.  این خدمات در دو سرفصل تیم سازی و آسیب شناسی منابع انسانی و جذب نیرو و توسعه منابع انسانی ارائه می‌شود.

شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند برای اطلاع از جزئیات این بسته خدمتی و برخورداری از آن، به سایت‌های  وابسته به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
سرمایه‌گذاری درطرح‌های دانش‌بنیان آسیب‌شناسی می‌شوند
سرمایه‌گذاری درطرح‌های دانش‌بنیان آسیب‌شناسی می‌شوند
96/07/26 - 14:05
آسیب‌شناسی رویدادهای کارآفرینی بررسی شد
آسیب‌شناسی رویدادهای کارآفرینی بررسی شد
95/11/16 - 10:17
بیشتر بخوانیم