با زیست‌بوم فناوری و نوآوری بن بست فنی نخواهیم داشت

با زیست‌بوم فناوری و نوآوری بن بست فنی نخواهیم داشت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49718
زیست‌بوم فناوری و نوآوری امیدی است که چند سالی است در رگ صنایع مختلف و جامعه تزریق شده است. زیست‌بومی که همه حوزه‌های علمی و فناوری را در دل خود جای داده و خدمات ارائه شده به جامعه را هدفمند و با کیفیت کرده است.

 

یکی از حوزه‌هایی که عضو اصلی این زیست‌بوم محسوب می‌شود نظام سلامت و خدمات ارائه شده بهداشتی و درمانی است که طیف وسیعی از جامعه و خدمات مورد نیاز آن‌ها را دربرمی‌گیرد.

خدمات آزمایشگاهی که جزیی از نظام سلامت است و چند سالی است با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری، تحولات جدی داشته است هم ارائه خدمات خود را هدفمند و نیاز محور کرده است.

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که این شبکه یکی از حلقه‌های اصلی این زیست‌بوم در کشور است، می‌گوید: زیست‌بوم فناوری و نوآوری ثابت کرد که هیچ بن‌بست فنی در کشور وجود ندارد و می‌توانیم با اتکا به داشته‌هایمان همه نیازهای داخلی را مرتفع کنیم.

آن‌طور که اسدی‌فرد می‌گوید: در تمام حوزه‌های علمی از نظر فنی می توانیم به توانمندی جوانان اتکا کنیم در زمینه خدمات آزمایشگاهی هم همین شرایط وجود دارد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که در واقع مشکلات و مسائل ما از جنس فنی نیست. جنس مشکلات بازار ایران بیشتر انسانی و مدیریتی است.

وی ادامه می‌دهد: این نیاز هم تنها با اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی کشور رفع می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

اعضای شبکه آزمایشگاهی به مرز ۷۰ هزار نفر رسید

خدمات شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شود

عضویت بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم