بررسی موانع مهاجرت دانشجویان بینالمللی؛ عوامل تاثیرگذار چیست
این تحقیق که در ماه مارس سال جاری میلادی انجام شد، ارزیابی بخش آموزش جهانی زبان و موقعیت کانادا در این زمینه را مورد بررسی قرار داد. عوامل کلیدی عامل تصمیم گیری دانشجو در مورد انتخاب مقصد تحصیل و همچنین تأثیرگذارترین موانع ورود دانشجویان بین المللی به برنامه های انگلیسی و فرانسوی زبان کانادا را بررسی کرد.
همچنین تحقیقات نشان داد که بخش آموزش زبان کانادا برای رشد در آینده کاملاً مناسب است اما باید زمینه برای مهاجرتهای بینالمللی از سر گرفته شود. کانادا تلاش میکند تا این کشور را به عنوان محیطی ایمن و دوستدار دانشجویان بین المللی معرفی کند. عدم اطمینان در مورد بسته بودن مرزها در سایر مقاصد به عنوان مثال استرالیا و نیوزیلند و مدیریت بیماری همهگیر کرونا این کشور را به مقصدی برای دانشجویان بینالمللی تبدیل میکند.
حدود 31درصد از دانشجویان بینالمللی، قصد تحصیل در بخش انگلیسی زبان کانادا را داشتند. دومین مقصد برتر انگلیس با 20درصد متقاضی بود.
نگرانیهای فزاینده درباره آینده مهاجرتها
برای کسانی که قصد تحصیل در فرانسه را داشتند، کانادا با 32درصد متقاضی در جایگاه دوم قرار گرفت در حالی که 51درصد از دانشجویان بینالمللی به دنبال تحصیل در فرانسه بودند.
همچنین این تحقیق نشان داد که درخواستها برای فراگیری زبان و تحصیل افزایش یابد، اگرچه به میزانی که در سال 2019 بود نمیرسد. پیش بینی سال 2021 به طور کلی 31 درصد از سطح 2019 و 55 درصد به طور کلی برای سال 2022 بود. محققان دریافتند که مهمترین عامل تصمیم گیری دانشجویان در مورد مقصد تحصیل، چگونگی ورود و شرایط اقامت آنان است.
نویسندگان گزارش یادشده همچنین ظرفیت عملیاتی پیش بینی شده برنامه های زبان را طی 12 ماه آینده بررسی کردند. بر این اساس، ارائه دهندگان آموزش زبان کانادا پیش بینی بهبودی افزایشی در تعداد دانشجویان طی دو سال آینده را دارد البته این به معنای بازگشت به وضعیت مطلوب پیش از همه گیری نیست.
دیدگاه دانشجویان و موارد تأثیرگذار در روند تصمیم گیری آنها، نکته اصلی در این گزارش بود. شرایط ورود به کانادا هم برای برنامه های آموزش زبان و هم برای آژانسهای آموزشی نگران کننده است. 91درصد از برنامه ها این محدودیت ها را بزرگترین مانع میزبانی دانشجویان بین المللی بیشتر در کانادا میدانند.
منبع: پایگاه خبری و تحلیلی پای نیوز
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/24
Send to friends