تفاهم‌نامه‌ همکاری؛ توانمندی دانشگاه‌ها در حوزه آزمایشگاهی به نیازهای پژوهشگران پیوند خورد

تفاهم‌نامه‌ همکاری؛ توانمندی دانشگاه‌ها در حوزه آزمایشگاهی به نیازهای پژوهشگران پیوند خورد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71565
با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای زمینه برای توسعه پژوهش‌های کیفی فراهم شد.

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری ایجاد بستری برای هم‌افزایی میان پژوهشگران، فناوران و فعالان عرصه آزمایشگاهی را رسالت این شبکه آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: روند تکامل شبکه آزمایشگاهی مستمر، تدریجی و با برنامه‌ریزی بوده است و در این مسیر پر فراز و نشیب، توانست زمینه‌ای را برای توسعه پژوهش‌ها از یک سو و گسترده‌ ساختن توانمندی‌های مراکز آزمایشگاهی‌، پژوهشی و فناور از سوی دیگر فراهم کند.

وی با بیان این که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، 15 سال پیش کار خود را با نقش‌آفرینی تعداد اندکی از آزمایشگاه‌ها آغاز کرد اما امروز به حجم و کیفیت قابل توجهی رسیده است ادامه داد: اکنون بیش از 760 مجموعه آزمایشگاهی عضو این شبکه شده‌اند و بیش از 17 هزار دستگاه خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

 

ارائه تسهیلات و حمایت‌های اثربخش

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با اشاره به حمایت‌ها از پژوهشگران و دانشگاهیان با ارائه حمایت‌های اعتباری و تخفیف دریافت خدمات آزمایشگاهی گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی زیست‌بومی را ایجاد کرده است تا دانشجویان، پژوهشگران، فعالان فناور بتوانند در راستای توسعه طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود از خدمات آزمایشگاهی کیفی بهره‌مند شوند.

اسدی‌فرد، عضویت بیش از 103هزار فرد حقیقی و حقوقی در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: این باشگاه با تسهیل دسترسی به خدمات آزمایشگاه ها، به شرکت‌ها و محققان دانشگاهی کمک کرده تا بتوانند دسترسی‌ سریع‌تر و ساده‌تری به خدمات آزمایشگاهی داشته باشند.  این باشگاه برای گروه‌های مختلفی از اعضای خود، حمایت‌های مالی ویژه‌ای در نظر گرفته است

وی در ادامه با معرفی اعتبارات شبکه آزمایشگاهی برای حمایت از فعالیت های پژوهشی اعضای هیئت علمی سراسر کشور، از دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دعوت کرد با ثبت نام در باشگاه مشتریان این شبکه، از این خدمات و اعتبارات استفاده کنند.

اسدی فرد همچنین ارزیابی دوره‌ای عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را گامی در راستای حمایت از ارتقای عملکرد مراکز و ارائه خدمات بهتر به زیست‌بوم پژوهش و فناوری دانست و گفت: عملکرد مراکز عضو شبکه به صورت سالانه و بر اساس معیارهای تعریف‌شده ارزیابی می‌شود. این مراکز آزمایشگاهی بر اساس امتیاز کسب شده در این ارزیابی، رتبه‌بندی می‌شوند. این امتیازدهی و رتبه‌بندی، معیار اصلی برای حمایت از مراکز آزمایشگاهی و خواهد بود.

 

پیوند توانمندی دانشگاه‌ و نیاز پژوهشگران با امضای تفاهم‌نامه همکاری

در ادامه این مراسم، تفاهم ‌نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه های دانشگاه در سراسر کشور برای ارایه خدمات به متقاضیان، به شبکه آزمایشگاهی می پیوندند و شبکه با همکاری دانشگاه، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت حوزه آزمایشگاهی را به صورت تخصصی برگزار خواهد کرد.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
واسطه‌ای میان پژوهش و ظرفیت‌های آزمایشگاهی ایجاد شده است
واسطه‌ای میان پژوهش و ظرفیت‌های آزمایشگاهی ایجاد شده است
96/03/03 - 12:19
راه‌کارهای نوآورانه و  اقتصادی رشد خدمات شبکه آزمایشگاهی ممکن می‌شود
راه‌کارهای نوآورانه و اقتصادی رشد خدمات شبکه آزمایشگاهی ممکن می‌شود
95/12/09 - 13:39
تفاهم‌نامه همکاری علم و فناوری میان ایران و عراق امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری علم و فناوری میان ایران و عراق امضا شد
94/11/11 - 11:29
بیشتر بخوانیم