معرفی کانون‌های دانش، صنعت و بازار در صدا و سیما؛ حمایت‌ها گسترش می‌یابد

معرفی کانون‌های دانش، صنعت و بازار در صدا و سیما؛ حمایت‌ها گسترش می‌یابد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 70235
نشست کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حضور روسا، نمایندگان کانون‌ها و جمعی از مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد. بررسی گزارش عملکرد کانون‌ها و تبیین برنامه‌های آتی آنها، بخشی از محورهای این نشست بود.

این نشست با حضور پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری و عبدالرضا مجدالدین رئیس دفتر هماهنگی دانش، صنعت، بازار، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد و در آن روسا و نمایندگان کانون‌ها گزارش عملکرد خود در سال جاری را ارائه دادند.

ایجاد هماهنگی میان  بخش‌های مختلف

در این نشست، پیمان صالحی  معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری گفت: در صورتی که کانون‌ها، بتوانند فضا یا ساختمانی برای احداث مرکز نوآوری معرفی کنند، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هزینه راه‌اندازی و تجهیز آن را بر عهده می‌گیرد.

صالحی در ادامه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آمادگی دارد تا ظرفیت‌های حاکمیتی خود را به صورت کامل در اختیار کانون‌ها قرار دهد و در صورتی که کانون‌ها در همکاری و مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی، نیاز به حمایت معاونت داشته باشند به صورت کامل مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری همچنین بیان کرد: با هماهنگی ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کانون‌ها می‌توانند با حضور در برنامه‌های تلویزیونی، ضمن معرفی خود طرح‌ها و برنامه‌های کانون را نیز برای آحاد جامعه تشریح کنند.

فعالیت رو به رشد کانون‌ها

در ابتدای این نشست، عبدالرضا مجدالدین رئیس دفتر هماهنگی دانش، صنعت، بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ضمن ارائه گزارشی از روند تاسیس کانون‌ها، گفت: در ابتدای راه، تنها سه کانون ثبت شده فعال وجود داشت و 3 کانون نیز علی‌رغم ثبت شدن، فعالیتی نداشتند. در حال حاضر خوشبختانه تعداد کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت، بازار به عدد 16 رسیده و تا پایان سال این رقم به 20 می‌رسد.

مجدالدین ادامه داد: با حمایت معاون علمی و فناوری بودجه مناسبی برای مدیریت کانون‌ها تصویب شده است. کانون‌های هماهنگی در صورت ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده، می‌توانند بودجه مصوب را دریافت کنند.

رئیس دفتر هماهنگی دانش، صنعت، بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همچنین در ادامه این نشست بر گسترش تعاملات میان کانون‌های مختلف تاکید و بیان کرد: کانون‌های مختلف از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند که با هم‌افزایی و استفاده متقابل از ظرفیت‌های یکدیگر می‌توانند، فعالیت‌ها و اقدامات موثرتری در حوزه خود داشته باشند.

تاسیس آکادمی ملی نان

همچنین عليرضا كريمي وثيق، دبیر کانون هماهنگی دانش،صنعت، بازار گندم، آرد و نان ضمن اشاره به دستور رهبر انقلاب در مورد لزوم فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه امنیت غذایی گفت: تاسیس آکادمی ملی نان، مرکز نوآوری غله و مواد غذایی و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی با تجلیل از فعالان برگزیده گندم، آرد و نان از جمله فعالیت‌های این کانون است.

 

همچنین کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار، گندم، آرد و نان نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طریق یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان 15 دستگاه ارزیابی کیفیت گندم را در مراکز خرید تضمینی گندم نصب کرده و برای نصب 60 دستگاه دیگر نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

تاسیس پایانه صادراتی

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی نیز با عقد تفاهم‌نامه‌ای با خانه معدن ایران، در 6 استان نمایندگی راه اندازی کرده است.

 تاسیس بازارچه جواهرات و پایانه صادراتی گوهرسنگ‌ها، بخش دیگری از فعالیت‌های این کانون را تشکیل می‌دهد. مرکز نوآوری جواهرات نیز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

در این نشست، شناسایی رقم گل سرخ، تدوین سند هواشناسی منطقه گل محمدی در کاشان، تدوین و اصلاح استانداردهای ملی گلاب و تهیه فیلم از فرایند تولید گل محمدی، به عنوان بخشی از فعالیت‌های کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار گل محمدی و گیاهان معطر، مطرح شد.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت نیز برای توسعه بازار محصولات این حوزه تفاهم‌نامه‌های متعددی را با نهادهایی مانند دانشگاه زنجان و وزارت دفاع به امضاء رسانده است. این کانون در سال جاری برای صادرات به کشورهای مانند سوریه و آذربایجان، برنامه‌های بررسی میدانی و امکان‌سنجی را به اجرا درآورد.

نمایندگان کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در زمینه همکاری با نهادهایی مانند ذوب آهن اصفهان، مترو تهران و وزارت صمت موفقیت‌ها و تجربیات خود را با حاضران در این نشست به اشتراک گذاشتند.

در ادامه این نشست نمایندگان کانون‌های فعال در حوزه آبزیان، فرش، زنبور عسل، زرشک و عناب، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، تبادل اطلاعات، گردشگری و بسته‌بندی نیز گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رشد فضای دانش‌بنیان با اجرای قانون حمایت‌ها از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان
رشد فضای دانش‌بنیان با اجرای قانون حمایت‌ها از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان
96/01/30 - 12:54
 محصولات پویانمایی تجاری‌سازی می‌شوند
محصولات پویانمایی تجاری‌سازی می‌شوند
95/12/10 - 18:38
بیشتر بخوانیم