system
فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می‌یابد
فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می‌یابد

فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 48115
با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بنادر و دریانوردی، فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی در کشور توسعه می‌یابد.

 

این تفاهم‌نامه همکاری در راستای سیاست‌های کلی کشور براي رونق تولید، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی حوزه بنادر و دریانوردی به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک، ایجاد و ارتقاء زمینه همکاري‌هاي علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی، خدماتی، آموزشی و تولیدي کاربردي در حوزه بنادر و دریانوردی توسعه خواهد یافت.

یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه حمایت از  توسعه کسب‌وکار و فعال‌سازي زنجیره تامین قطعات تجهیزات دریایی و بندري و مصالح نوین داراي کاربرد در سازه‌هاي دریایی توسط شرکت‌هاي دانش‌بنیان و بخش خصوصی در کشوراست.

همچنین افزایش مشارکت و همکاري در طرح اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهاي مرتبط دریایی براي محصولات فناورانه تولید داخل و حمایت از استقرار شرکت‌هاي دانش‌بنیان بندري و دریایی در بنادر کشور برای رفع نیازهاي فناورانه سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه مشترک مقرر گردیده  که پروژه‌هاي مشترك فناورانه و مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی  با همکاري دانشگاه‌هاي فعال در حوزه  دریا و شرکت‌هاي دانش‌بنیان دریایی در موضوعاتی نظیر هوشمندسازي بنادر و حمل‌ونقل و کنترل ترافیک دریایی با استفاده از فناوری‌هاي نوین  تعریف و اجرا گردد.

«برگزاري مشترك رویدادهاي کارآفرینی در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی مانند چالش فناوري، ایده‌بازار و موارد مشابه»، «مشارکت و حمایت از تدوین مطالعات راهبردي در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی نظیر نقشه راه فناوري و آمارنامه دریایی ایران» و «مشارکت و حمایت از تولید و توسعه نرم‌افزارهاي مدیریت و مهندسی سواحل (نظیر مدل‌سازي و تجهیزات اندازه گیري مشخصه هاي دریایی، نرم افزارهاي مهندسی و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور) به منظور توسعه دریامحور» از دیگر توافقاتی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

اين تفاهم نامه در روز ملي حمل‌ونقل میان  محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی  و  منوچهر منطقی دبيرستاد توسعه فناوري‌هاي فضایي و حمل‌ونقل پيشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،   در حضور  وزیر محترم راه و شهرسازی و جمعی از مديران كشتيراني و بنادر و دريانوردي و فعالان بخش خصوصي منعقد گردید.

پایان پیام/23

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: