«تربیت‌گری» و «نخبه‌پروری»، ویژگی برجسته شهید شهریاری بود
دهقانی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت دکتر شهریاری:

«تربیت‌گری» و «نخبه‌پروری»، ویژگی برجسته شهید شهریاری بود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94810
آیین بزرگداشت سیزدهمین سالگرد شهادت مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای کشورمان با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور و جمعی از خانواده های شهدای هسته ای در تالار مولوی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور طی سخنانی در این مراسم تربیت‌گری و پرورش‌ نیروی انسانی والا و نخبه‌های ارزشمند را روح رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی شهید شهریاری دانست و گفت:امروز بیش از هر زمان دیگری به استادانی نخبه و نخبه پرور با چنین روحیه‌ای نیاز داریم و در این راستاست که حمایت از استادان محور را در اولویت کار بنیاد میلی نخبگان قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: شهدای هسته ای ما هم ویژگی‌ها و شاخصه‌های برجسته‌ای دارند که یکی از ویژگی های پر رنگ زندگی شهید شهریاری ربوبیت و تربیت بود. به نسبت بقیه شهدا هم که نگاه می کنیم این ویژگی مربی بودن و تربیت گر بودن در شهید شهریاری متمایز بود و ایشان شاگردان بسیار زیادی تربیت کردند. 

دهقانی در ادامه تاکید کرد: معلمی یکی از مهم ترین ویژگی‌های شخصیت شهید شهریاری بود و خصوصیت پرورش گری چیزی است که متاسفانه در روزگار ما کمتر به آن توجه می شود.

وی افزود: استادان ما در حال حاضر کمتر صاحب مکتب هستند. باور بنده این است که اگر می‌خواهیم به نخبگان دانشگاهی توجه کنیم روش‌های بسیار خشک محاسباتی مثل فراخوان زدن و امتیاز بندی کردن ما را به نتیجه خوبی نمی‌رساند و مسئله ای که الان در بنیاد نخبگان پیگیری می‌کنیم این است که اساتیدی را که با دانشجویان نخبه در ارتباط هستند شناسایی کنیم.

دهقانی با تاکید بر حمایت از استادان محور و مربی در  رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان، گفت: هر حمایتی که می خواهیم از نخبگان انجام دهیم از استادان مربی انجام خواهیم داد تا هسته های استاد محور شکل بگیرد.

#24

انتهای پیام

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم