آب سالم بنوشید؛ مواد و املاح موجود در آب با استفاده از نانوفناوری کنترل شد

آب سالم بنوشید؛ مواد و املاح موجود در آب با استفاده از نانوفناوری کنترل شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 83607
کنترل مواد و املاح موجود در آب به عنوان مهم ترین سیال مورد استفاده در صنایع و زندگی شهری و روستایی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

استفاده از ابزارهای پیشرفته آنالیز می تواند راهکار موثری برای پاسخ به این نیاز باشد. کنترل دقیق پارامترها، اصلی ترین کاربرد دستگاه آنالایزرآب است. محصولی که توسط شرکت دانش بنیان پویش تدبیر کرانه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مدل قابل حمل و با کاربرد آسان و رومیزی تولید شده است.

این دستگاه سبک و کم حجم با دانش فنی ایرانی می تواند به صورت رومیزی و یا قابل حمل در اختیار کاربران قرار گیرد و به همین دلیل برای استفاده در میادین عملیاتی مناسب است. آنالایزر آب این شرکت، به یک نرم افزار اختصاصی جهت اتصال به رایانه است که با نمایش طیف کامل جذب، رسم منحنی کالیبراسیون و محاسبه غلظت، نیازهای گوناگون کاربران را مرتفع می سازد.

تعیین سلامت آب آشامیدنی و مصرفی درکشاورزی و صنایع در کمترین زمان و با بیشترین دقت، همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. ساخت دستگاهی برای تعیین کیفیت آب با پاسخ سریع در محل و جلوگیری از روش‌های پر هزینه و زمانبر شیمیایی و الکتریکی اهمیت فراوانی دارد. آنالایزرهای نوری آب از جمله ابزارهایی هستند که میزان آلاینده‌ها را در یک نمونه آبی از طریق اندازه گیری جذب تعیین می‌کنند.

در آنالایزرهای نوری آب، با تابش نور در طول موج و انرژی خاص به نمونه و اندازه گیری انرژی عبوری توسط یک آشکارساز، میزان انرژی جذب شده تعیین خواهد شد؛ سپس با کالیبره کردن میزان جذب با غلظت‌های مشخص و رسم منحنی کالیبراسیون، غلظت آلاینده‌ها در نمونه مجهول تعیین می‌شود.

دستگاه آنالایزر آب قابل حمل شرکت دانش بنیان پویش تدبیر کرانه (فیزتک) به منظور سنجش آب شرب، منابع آب زیرزمینی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی و پایش آب نیروگاه‌ها با قابلیت سنجش سریع در محل طراحی و ساخته شده است.

این دستگاه سازگار با روش‌های استاندارد ملی و بین المللی در تعیین کیفیت آب طراحی گردیده و در شرایط محیطی متعارف و نامتعارف صنعتی، آزمایشگاهی و عملیاتی قابل استفاده است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بازیافت منابع موجود؛ نانوفناوری چگونه آب را آشامیدنی می‌کند
بازیافت منابع موجود؛ نانوفناوری چگونه آب را آشامیدنی می‌کند
00/05/26 - 07:26
تامین سلامت مسافران
تامین سلامت مسافران
98/11/27 - 10:05
 تصفیه آب و پساب با نانوفیلتر
تصفیه آب و پساب با نانوفیلتر
96/10/13 - 13:57
بیشتر بخوانیم