بازدید هیئت اعزامی صنعت اسباب بازی از برخی شرکت‌های ازبکستانی تولیدکننده اسباب بازی

بازدید هیئت اعزامی صنعت اسباب بازی از برخی شرکت‌های ازبکستانی تولیدکننده اسباب بازی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 97905
هیئت اعزامی زیست بوم صنعت اسباب بازی در جریان سفر به ازبکستان از برخی از شرکتهای اصلی تولیدکننده اسباب بازی در آن کشور بازدید کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این بازدید با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و فعالان زیست بوم صنعت اسباب بازی حاضر در هیئت اعزامی در محل کارخانه تولیدی این شرکت ها جمعه ۸تیرماه برگزار و از شرکتهای مختلف بازدید شد.

 ازبکستان دارای ظرفیت بازار حدود ۲۰۰ میلیون دلاری سالانه در حوزه مصرف محصولات اسباب بازی است و در این بازدید برخی از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب بازی ازبکستانی با حجم بازار مناسب داخلی و صادراتی نیز معرفی شدند.

در این بازدید، شرکت‌ها و تولیدکنندگان ازبکستانی برای همکاری با فعالان تولیدی و اقتصادی صنایع خلاق حوزه اسباب بازی ایرانی از طریق بهره برداری از ظرفیت قالب‌های صنعتی طرفین، همکاری و تسهیل گری تبادلات مالی، اقتصادی و صنعتی ازبکستانی براساس قوانین ، مقررات تجاری و اقتصادی ازبکستان، تامین قطعات و مواد، خرید محصول، بسته بندی، ظرفیت های تولید و برند مشترک و... استقبال کردند.

حسنلو طی این جلسه بر حمایت دولت ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از زیست بوم صنعت اسباب بازی تاکید کرد.

همچنین در این جلسه، حسین نخ چی، مسئول کارگروه اسباب بازی ستاد و از اعضای هیئت اعزامی به ازبکستان ضمن گفت‌وگو با تولیدکنندگان ازبکستانی به بیان ظرفیت‌های مشترک همکاری با فعالان اقتصادی صنایع خلاق آن کشور پرداخت.

 نشست های B2B زیست بوم اقتصاد خلاق و فناوری‌های فرهنگی و نرم با شرکت‌های ازبکستانی

در جریان سفر هیات اعزامی ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم به ازبکستان نشست های B2B زیست بوم اقتصاد خلاق و فناوری های فرهنگی و نرم حوزه های انیمیشن، بازی های رایانه ای، اسباب بازی، نوشت افزار و آموزش با حضور شرکت های زیست بوم صنایع خلاق ایران و برخی شرکت ها و فعالان ازبکستانی این اکوسیستم در تاشکند انجام شد.

در این نشست، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، رحمت الله خرمالی، رایزن بازرگانی سفارت ایران در ازبکستان ، بهروز آهنگربیک، مسئول کارگروه های ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، سعید نیک پور، مشاور ستاد توسعه فناوریهای نرم، مهدی افشار و حمید احمری مدیران خانه فناوری و نوآوری ایران در تاشکند (IHITT)، اولوگ بیک، رئیس اتحادیه اسباب بازی ازبکستان، انور عبدوقیوم، رئیس اتحادیه پلاستیک و اسباب بازی ازبکستان و نیز مالک شرکت Toy Bola و برخی از فعالان اکوسیستم صنایع خلاق حوزه های گیم، انیمیشن، اسباب بازی، آموزش و نوشت افزار در محل آی هیت ایران در ازبکستان – تاشکند حضور داشتند.

خرمالی، نخست از برگزاری این رویداد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آی هیت ایران تشکر کرد و ضمن اشاره به ظرفیت های کمی و کیفی شرکت های ایران در عرصه تولید، توزیع، بازارپردازی و نیروی انسانی به ویژه در عرصه اسباب بازی، از آمادگی سفارت برای ایفای نقش تسهیل گری در تعاملات و ارتباطات فیمابین شرکتهای ایرانی و ازبکی خبر داد.

در این نشست دو نفر از مدیران شرکتهای بازرگانی و تجاری ازبکستانی در حوزه های اسباب بازی، ایران را سرزمین نوآوران و فناوران عنوان کردند و بر ظرفیت های طرف ایرانی برای توسعه متوازن و دوطرفه در حوزه تولید و توسعه بازار صنایع خلاق با استفاده از توان صادراتی و کریدوری ازبکستان، تاکید و آمادگی خود را برای تسهیل این موضوع نیز اعلام کردند. در ادامه و پس از این افتتاحیه، مدیران و فعالان ازبکستان طی جلسات B2B با شرکتهای ایرانی، ضمن تبادل توانمندیها و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، تجاری و اقتصادی خود، از نمایشگاه جنبی رویداد بازدید کردند.

#15

تصاویر

بیشتر بخوانیم