برگزاری بیش از ۱۳۰ نشست تجاری بین شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ

برگزاری بیش از ۱۳۰ نشست تجاری بین شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 91612
همزمان با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ۵۳ مهمان از هشت کشور در قالب برپایی غرفه و بازدید در نمایشگاه حاضر شدند و طی سه روز اول نمایشگاه بیش از ۱۳۰ نشست B2B برگزار شد
سعید سعیدی، مسوول روابط بین المللی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در چهارمین روز از برپایی این نمایشگاه گفت: کشورهای حاضر در نمایشگاه شامل روسیه، چین، بوسنی و هرزگوین، ارمنستان، ترکیه، ازبکستان و سوریه هستند.
 
وی با اشاره به روند برگزاری از مهمانان خارجی این دوره از نمایشگاه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بخش بین‌الملل نمایشگاه و میزبانی از مهمانان خارجی از حدود دو ماه قبل از برگزاری رویداد به طور کامل توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.
 
مسوول روابط بین المللی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال ادامه داد: روند شناسایی مهمانان خارجی توانمند مرتبط با حوزه‌های مربوط به اقتصاد دیجیتال با شناسایی اولیه حدود ۲۰۰ شرکت از ۲۰ کشور با استفاده از ظرفیت کارگزاران بخش خصوصی، امکانات برون مرزی، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و نیز وزارت امور خارجه آغاز شد و با همت آنها ۵۳ شرکت قدرتمند در این حوزه انتخاب و دعوت شدند.
 
سعیدی افزود: بعد از ۹ دوره برگزاری نمایشگاه الکامپ بدون حضور غرفه‌های مربوط به شرکت‌های تجاری خارجی، در این دوره ۱۸ شرکت خارجی در نمایشگاه اقدام به برپایی غرفه کردند که این موضوع مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.
 
مسوول روابط بین الملل ستاد اقتصاد دانش بنیان گفت: تلاش شد موضوعات حائز اهمیت و متناسب با استراتژی‌های کلان معاونت علمی در دعوت از مهمانان خارجی در  دستور کار قرار گیرد. حوزه دیجیتال مارکتینگ در کشورهای روسیه و حوزه cis و کشورهای عرب زبان برای صنایع مختلف از جمله اولویت ها بود که با حضور بزرگترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ این مناطق همراه شد.
این شرکت‌ها می‌توانند ظرفیت‌ها و فرصت‌های تجاری موجود در ایران را در قالب قراردادهای تجاری که با شرکت‌ها منعقد می‌کنند در کشورهای دیگر عرضه کنند.
 
وی گفت: شرکت‌های این حوزه از کشورهای روسیه و ارمنستان(حوزه cis)، عراق(کشورهای عرب زبان) و ترکیه در این نمایشگاه حاضر شدند که ظرفیت های ایران در حوزه های مختلف به آنها ارائه و هر کدام با توجه به ظرفیت های زیادی که در منطقه جغرافیایی هدف دارند می توانند کمک شایانی در توسعه بازارهای صادراتی داشته باشند.
 
سعیدی خاطرنشان کرد: تا روز سوم نمایشگاه بیش از ۱۳۰ جلسه‌ نشست B2B برگزار شد در سه روز اول نخست برگزاری نمایشگاه علاوه بر حضور مهمانان خارجی در برنامه افتتاحیه نمایشگاه، بازدید از پارک علم و فناوری پردیس، برگزاری نشست تجاری فناوری میان مهمانان خارجی و شرکت‌های ایرانی که از قبل تنظیم شده بود. همچنین نشست هایی با شرکت‌های عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران و سندیکای صنعت مخابرات ایران و نیز برگزاری نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با حضور مهمانان خارجی مسئولین معاونت علمی و وزارت ارتباطات و اتاق بازرگانی رسانه‌های خارجی مقیم ایران برگزار شده است.
 
بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ قرار بود تا هفتم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا باشد که به دلیل استقبال بالای علاقمندان، تا ساعت ۱۴ فردا ۸ تیرماه تمدید شده است.
 
 
 
انتهای پیام
#31
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای 70 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است
فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای 70 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است
95/09/25 - 13:14
شرکت‌های برتر خارجی و ایرانی با هدف انتقال و تبادل فناوری به INOTEX2016 می‌آیند
شرکت‌های برتر خارجی و ایرانی با هدف انتقال و تبادل فناوری به INOTEX2016 می‌آیند
95/03/01 - 14:20
شرکت‌های برتر خارجی و ایرانی با هدف انتقال و تبادل فناوری به INOTEX2016 می‌آیند
شرکت‌های برتر خارجی و ایرانی با هدف انتقال و تبادل فناوری به INOTEX2016 می‌آیند
95/02/21 - 13:16
بیشتر بخوانیم