بهره‌مندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه شبکه آزمایشگاهی

بهره‌مندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه شبکه آزمایشگاهی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 95175
میزان و نحوه بهره‌مندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه اختصاصی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در زمستان جاری مشخص شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست ‌جمهوری، رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با اشاره به تصویب تسهیلات ویژه معاونت برای شبکه عنوان کرد: اعتبار زمستان به میزان 30 میلیون ریال با پوشش 50 درصد برای چهار هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و شش هزار نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصویب شد.

وی افزود: از بودجه مصوب سال جاری شبکه آزمایشگاهی، تاکنون قریب به 130 میلیارد ریال از این اعتبارات در فصول تابستان و پاییز توسط دانشجویان و اساتید استفاده شده و پیش بینی می‌شود حداقل 30 میلیارد ریال دیگر از اعتبارات فعال شده، استفاده شود.
اسدی‌فرد بیان کرد: «طرح های تخفیف در راستای رسالت این شبکه و با هدف ارتقای پژوهش‌های کاربردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، توسعه محصولات دانش‌بنیان، ارتقا سطح علمی و فناوری کشور، ارتقای کیفی فرآورده‌ها و محصولات تولیدی و نظارت بر محصولات وارداتی انجام می‌شود.».

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با بیان این‌که اعتبارات شبکه آزمایشگاهی در سرفصل‌های مختلفی از جمله پژوهش‌‌های دانشگاهی، طرح‌های تحقیق و توسعه، محصولات دانش‌بنیان و طرح‌های اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: بخش عمده بودجه اعتبارات شبکه در برنامه مصوب سال جاری به طرح‌های ویژه ستادهای فناوری و سایر طرح‌های موضوعی معاونت اختصاص یافته بود. همچنین اخیرا اعتبار حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، به میزان 70 درصد هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و تا سقف 200 میلیون ریال مصوب شد که از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی با وضعیت عضویت فعال به بالا، قابل دریافت است.

اسدی فرد تاکید کرد: پژوهشگران و دانشگاهیان می‌توانند برای ثبت نام و فعال سازی اعتبارات فصل زمستان با توجه به شرایط ذکر شده از 9 دی ماه جاری ساعت 8 صبح به پایگاه اینترنتی باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به نشانی My.LabsNet.ir مراجعه کنند.

#24

 

بیشتر بخوانیم