حمایت های متنوع ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان از فعالیت‌های دانش بنیان

حمایت های متنوع ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان از فعالیت‌های دانش بنیان


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94048
همزمان با برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان و هیات همراه از پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه تأسیسات ساختمانی بازدید کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری  در راستای تأکید معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر بهره‌مندی مضاعف از ظرفیت‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان موجود در کشور، سیدجواد سادات فریزنی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان به گفتگوی بی‌واسطه و شنیدن نقطه نظرات تولید کنندگان و دست اندرکاران حوزه تاسیسات ساختمانی پرداخت.

 در  جریان این بازدید، دست‌اندرکاران صنعت تأسیسات و شرکت‌های فعال این حوزه و همچنین نخبگان و محققان جوان کشورمان ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای خود، پیشنهادها و دیدگاه‌هایشان را با وی در میان گذاشتند.

 دبیر ستاد نیز برحمایت همه جانبه از فعالیت‌های فناورانه و دعوت به ایجاد کنسرسیوم‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی و مشارکت شرکت‌های بزرگ مقیاس این حوزه با شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان تاکید کرد.

سادات فریزنی با تقدیر از اقدامات ارزنده فناوران دانش‌بنیان بخش تأسیسات صنعت ساختمان کشور، آمادگی کامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان را برای حمایت‌ و اعطای کامل تسهیلات پیش بینی شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نظیر اعتبار مالیاتی و حمایت‌‌های تبصره ۱۸  اعلام  کرد.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و نیاز به فناوری های نوین و دانش‌بنیان در «نهضت ملی مسکن»، تأسی به فناوری‌های نوین و بهره‌مندی از خدمات دانش‌بنیان تولیدکنندگان کشور را گامی حیاتی برای این حوزه دانست.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان هم‌چنین  با استقبال از مشارکت واحدهای بزرگ مقیاس و نقش‌آفرین در صنعت ساختمان، آمادگی این ستاد در حمایت از خدمات فنی و مهندسی این تولیدکنندگان و تسهیل حضور آنها در پاویون‌های معاونت علمی فناوری در نمایشگاه‌های بین‌المللی در سایر کشورها به منظور توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌پایه را اعلام کرد.

به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و نقش‌آفرین در تمامی رشته‌های مرتبط با صنعت ساختمان می‌توانند جهت بهره‌مندی از حمایت‌های یادشده درخواست خود را در سامانه‌های معاونت علمی و فناوری به ثبت برسانند.

#15

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم