دانش‌بنیان؛ تامین نیاز صنعت برق با محصولات ساخت داخل

دانش‌بنیان؛ تامین نیاز صنعت برق با محصولات ساخت داخل


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 91603
محققان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده‌اند تجهیزات صنعت برق را در حوزه ریزپردازنده‌ها تولید و نیاز بازار به این محصولات راهبردی را تامین کنند.

محمدحسین منافی مدیرعامل شرکت توان انرژی پرداز پارسیان ضمن معرفی این مجموعه دانش‌بنیان با هدف مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در صنایع، گفت: این شرکت توانسته است در صنعت برق و با استفاده از دنیای وسیع و پیچیده‌ی میکروپروسسورها  و ریزپردازنده‌ها، طراحی تجهیزات و ادوات خاصی را که نیاز به دقت و سرعت زیاد، پردازش‌ها و محاسبات دقیق دارند را برعهده گیرد.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به رله‌ها و کنترل‌کننده‌های جریان به عنوان محصولات ساخت شرکت دانش‌بنیان توان انرژی پرداز پارسیان شیراز پیشرو، رله حفاظتی اضافه جریان را محصول دانش‌بنیان این شرکت معرفی و عنوان کرد:  به دلیل عدم وجود نمونه داخلی و نیاز مبرم کشور، دانش فنی این محصول طی یک پروژه تحقیقاتی، توسط نیروهای متخصصان جوانان ایرانی و متعهد بومی‌سازی شد.

 منافی، در خصوص اهمیت و کاربرد این محصول گفت: ساخت و طراحی رله حفاظتی اضافه جریان که در صنعت برق و شرکت‌های توزیع، فوق توزیع و صنایع بزرگ کاربرد دارد سالیانه منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشورخواهد شد.

این فعال حوزه فناور، قیمت ارزانتر، پشتیبانی و تعمیر ونگهداری سریع، بموقع و ارزانتر و اصلاحات  لازم و مطابق با خواسته های کارفرما و بهره‌بردار را از مزیت‌های اصلی این محصول نسبت به مشابه های خارجی آن دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه حمایت های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به تسریع در امور تحقیق و توسعه و پیشبرد روند تولید این محصول شده است،  فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات داخلی را از دیگر عوامل رشد شرکت‌ها دانست و گفت: رواج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی بر عهده دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط مربوطه است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی و معنوی نهادهای اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان ، فناور و فارغ التحصیلان دانشگاهی نقش مهمی در اشتغال و رونق تولید دارد.

 

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

#11

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم