دانش‌بنیان‌ها رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال را رقم زدند

دانش‌بنیان‌ها رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال را رقم زدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 89155
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ۴۱ هزار شغل در پارک های علم و فناوری کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر علی خیرالدین با اعلام این خبر گفت: ایجاد این میزان شغل در سال گذشته در پارک های علم و فناوری کشور نسبت به سال قبل از آن 60 درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به فعالیت 51 پارک علم و فناوری در سطح کشور گفت: از این تعداد 12 پارک دانشگاهی هستند که خوشبختانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز 165 واحد فناور و 19 شرکت دانش بنیان ایجاد شده که نوید بخش ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: کشور ایران در حوزه تولیدات علمی بسیار خوب عمل کرده است و از نظر تولید علم رتبه 15 را در جهان و رتبه یک را در منطقه داریم.

 

خیرالدین افزود: از نظر نوآوری و فناوری در سال 2014 رتبه 120 را داشتیم که با توجه به شاخص جدید نوآوری به رتبه 53 رسیدیم و نسبت به سال گذشته هفت رتبه صعود کردیم.

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از حمایت‌های این وزارتخانه از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خبر داد و گفت: اجرای طرح گرنت فناوری، دستیار فناوری، طرح ترویج کار آفرینی و طرح تانا از جمله طرح ها برای حمایت از این شرکت‌ها است.

منبع: شفقنا

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

24#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها به کمک صنایع مختلف آمدند و توسعه را رقم زدند
دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها به کمک صنایع مختلف آمدند و توسعه را رقم زدند
01/07/16 - 15:00
ایران یکی از تولیدکنندگان درآمد 8 درصدی بازار جهانی مواد پیشرفته است
ایران یکی از تولیدکنندگان درآمد 8 درصدی بازار جهانی مواد پیشرفته است
97/03/01 - 11:45
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در  دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
95/05/13 - 12:14
بیشتر بخوانیم