رونق کشاورزی و اشتغال با ارمغانی از طبیعت گرمسیری هرمزگان

رونق کشاورزی و اشتغال با ارمغانی از طبیعت گرمسیری هرمزگان


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 91642
مدیر شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید و پرورش گیاه مورینگا و فرآورده های آن با اشاره به کاربردها و خواص این گیاه خودرو در استان هرمزگان تاکید کرد که زمینه های خوبی برای اشتغال‌آفرینی و رونق کشت و کار براساس این گیاه در مناطق محروم کشور وجود دارد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، زهرا حقیقی، مدیر شرکت دانش‌بنیان شیراز سبز آبی در زمینه گیاه مورینگا، گفت: مورینگا ۲۵ برابر بیشتر از اسفناج آهن، ۱۰ برابر  بیشتر از هویج ویتامین آ، ۹ برابر بیشتر از ماست پروتئین، ۱۷ برابر بیشتر از شیر طبیعی کلسیم و ۱۵ برابر بیشتر از موز پتاسیم دارد.  نوشیدن یک فنجان از دمنوش مورینگا بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر بسیار مثبتی می گذارد و انواع ویتامین ها و املاح مورد نیاز را تامین می کند.

وی تصریح کرد: درخت مورینگا؛ بومی بخش‌هایی از آفریقا و آسیا است و به صورت خودرو در استان هرمزگان هم یافت می‌شود؛ اما تولید پرورشی آن هم در فضای باز و هم در گلخانه امکان‌پذیر است.

رئیس شرکت سبز آبی شیراز  خاطرنشان کرد: ما برای اولین بار چای گیاه مورینگا، کپسول مورینگا، روغن برگ، روغن بذر و سایر فرآورده های این گیاه را تولید کرده‌ایم که برای بدن بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه در حدود پنج سال از تولید محصولات با استفاده از مورینگا در شرکت شیراز سبز آبی می‌گذرد، گفت: با وجود پیگیریهای فراوان در گرفتن برخی مجوزها با مشکلاتی روبه‌رو رو هستیم؛ ولی  تلاش داریم تا دنیا ما را به عنوان تولیدکننده محصولات مورینگا  بشناسد. اکنون هند بزرگترین تولیدکننده محصولات مورینگا است؛ اما متأسفانه محصولاتی که تولید می‌کند از خلوص کافی برخوردار نیست و این نقطه ضعف هند می‌تواند نقطه قوتی برای کشور ما در تولید این محصول باشد.

حقیقی با بیان اینکه اطمینان دارد روزی مورینگا جای خود را در کشور پیدا خواهد کرد، گفت: از دستگاه‌های حمایتی انتظار داریم در شناساندن این محصول به مردم به ما کمک کنند و در گرفتن مجوزها و تسهیلات حمایتی با شرکت های دانش بنیان همراهی بیشتری داشته باشند.

#10

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
از رونق کارآفرینی با فناوری‌های حوزه دریا حمایت می‌شود
از رونق کارآفرینی با فناوری‌های حوزه دریا حمایت می‌شود
98/08/12 - 11:46
«برج نوآوری هرمز» آغازی بر رونق زیست بوم نوآوری هرمزگان است
«برج نوآوری هرمز» آغازی بر رونق زیست بوم نوآوری هرمزگان است
98/08/11 - 16:04
 پذیرش واحدهای فناور دریایی در مراکز رشد کشور عملیاتی می‌شود
پذیرش واحدهای فناور دریایی در مراکز رشد کشور عملیاتی می‌شود
97/03/27 - 12:08
بیشتر بخوانیم