نمایشگاه آبادیران به آرمان‌های انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت‌‌زدایی جامه عمل پوشانده است
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

نمایشگاه آبادیران به آرمان‌های انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت‌‌زدایی جامه عمل پوشانده است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 91457
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا گفت: یکی از اتفاقات مبارک در این نمایشگاه برداشتن فاصله حرف و عمل در حوزه محرومیت زدایی است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی هم بوده است.
مهدی رمضانی طی سخنانی کوتاه در مراسم اختتامیه نمایشگاه آبادیران اظهار داشت: در این نمایشگاه دستگاه‌های متولی حوزه دانش بنیان از قبیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دستگاههای مسوول در حوزه محرومیت‌‌زدایی در کنار هم قرار گرفتند که این اتفاق می‌تواند دستاوردهای بزرگی را به همراه داشته باشد. 
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از اتفاقات مبارک در این نمایشگاه برداشتن فاصله حرف و عمل در حوزه محرومیت زدایی است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی هم بوده است.ادامه داد: در این نمایشگاه تبلت‌های ویژه‌ای را برای نابینایان خریداری کردیم که بخشی از هزینه ‌ها توسط نهاد، معاونت علمی و عمده مبلغ توسط دستگاه‌های حمایتی تامین‌ شد. این تجهیزات در راستای عدالت فرهنگی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور در اختیار نابینایان قرار می‌گیرد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه در خصوص ارزیابی خود از نمایشگاه آبادیران گفت: پیرو بازید دوستان که گزارش‌هایی برای من آورده بودند طی بیش از یک ساعتی که در نمایشگاه قدم زدم، اتفاقات بسیار خوبی را در این حوزه شاهد بودم. مهمترین نکته این که امکان اجرا و عمل و اقدام همزمان با همین نمایشگاه فراهم شد و با موضوعاتی مواجه شدیم که مابه‌ازای عینی دارد که این امر به انجام کار کمک می‌کند.
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: نزدیک شدن بهره‌برداران به این فناوری‌ها هدف اصلی این نمایشگاه بود و دستگا‌‌ه‌‌های بهره‌بردار توانستند در کنار شرکتهای دانش بنیان  حضور پیدا کنند و از نزدیک با  آنها و محصولاتشان آشنا شوند. 
 
رمضانی ادامه داد: ما چند نقطه را شناسایی کردیم و با چند شرکت وارد مذاکره شدیم تا بتونیم نتایج آن را در کتابخانه‌های کل کشور داشته باشیم. در بحث اشتغال و کارآفرینی هم ظرفیت‌هایی را در کتابخانه‌های عمومی داریم که می‌توانیم در بحث فناوری کمک کنیم.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در بحث عمومی‌سازی کتابخوانی استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. ما درباره یک تجربه عینی صحبت می‌کنیم و ثمرات آن را می‌بینیم. حرکت و اعتماد به مسیر مهم‌تر از اتفاقی است که اکنون افتاده است و نیاز به اعتماد سرمایه‌گذار داریم که بتوانیم توسعه بیشتری داشته باشیم.
 
ستاد خبری نخستین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا(آبادیران)
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نمایشگاه آبادیران آغاز یک حرکت ملی برای مردمی کردن اقتصاد و محرومیت‌‌زدایی
نمایشگاه آبادیران آغاز یک حرکت ملی برای مردمی کردن اقتصاد و محرومیت‌‌زدایی
02/03/23 - 13:50
نخستین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا، فردا در تهران گشایش می‌یابد
نخستین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا، فردا در تهران گشایش می‌یابد
02/03/22 - 13:37
دهقانی: ایجاد بستر مردمی‌سازی اقتصاد در «آبادیران»
دهقانی: ایجاد بستر مردمی‌سازی اقتصاد در «آبادیران»
02/03/11 - 07:27
بیشتر بخوانیم