دانش بنیان شدن، بستری برای اقتصادی‌تر شدن حوزه مد و لباس است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دانش بنیان شدن، بستری برای اقتصادی‌تر شدن حوزه مد و لباس است


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94178
نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق که به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد در دومین روز هم میزبان تعدادی زیادی از بازدیدکنندگان بود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از نمایشگاه در خصوص ارزیابی ای که از نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق داشت، گفت: این نمایشگاه شروع خوبی است و طی آن نسل جدیدی که صاحب دانش است، خود را به بازار متصل می کند. ما حصل این تعامل، رسیدن به شناختی از واقعیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است و برگزاری چنین نمایشگاه هایی که مستقیما با روزمره مردم مثل حوزه پوشاک سر و کار دارند، علائق و توان مردم را نشان می دهد.

مزیت دوم این است که افراد خلاق و فناور در این فضاها، در تعامل با هم قرار گرفته و نسبت به فاصله هایی که از هم دارند، آگاه می شوند و درصدد جبران آن بر می آیند که در نتیجه این تعامل و همافزایی ذوق و انگیزه برای توسعه بیشتر در حوزه پوشاک و مد رقم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم واحدهای کوچک کسب و کار در حوزه مد و پوشاک را مثل لحاف‌های چند تکه در یک نقشه کلی به هم وصل کنیم. در این حالت، چهل تکه بودن نه تنها ضعف نیست که یک قوت و مزیت است.

آقامحمدی در خصوص اهمیت دانش بنیان شدن حوزه پوشاک گفت: دانش بنیان شدن بستری برای اقتصادی تر شدن حوزه مد و لباس است و با توجه به تحولاتی که در حوزه پوشاک از لحاظ تنوع، مواد اولیه، نوع دوخت و .... رقم خورده است، دانش بنیان شدن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

#۱۵

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم