بنگاههای مقتدر صادراتی
شرکتهای دانشبنیان و خلاق به منظور ورود به بازارهای بینالمللی نیازمند سپری کردن یک دوره رشد و بینالمللی شدن هستند تا به بنگاههای آماده برای صادرات و تعاملات بینالمللی تبدیل شوند.
بینالمللی شدن و رسیدن شرکتها به سطحی که در فرآیندهای بینالمللی بتوانند به صورت حرفهای و قوی عمل کنند از الزامات حضور پایدار در بازارهای بینالمللی است. آموزشهایی که شرکتهای متقاضی را به شرکتهای مقتدر و توانمند در عرصه بینالمللی تبدیل میکند.
کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه گام به گام شرکتها در فضای بینالمللی و رسیدن به بلوغ صادراتی برنامهریزی کرده و خدماتی را در همین راستا به شرکتها ارایه میدهد.
در همین راستا و به منظور شناخت بهتر از نقاط ضعف شرکت و نیز رسیدن به یک برنامه توانمندسازی برای هر شرکت، کریدور صادرات میزان بلوغ صادراتی شرکتها را بر مبنای مدلهای ارزیابی آمادگی صادراتی ارزیابی میکند.
ارزیابی صادراتی شرکتها بر اساس مدل Export Readiness Assessment با هدف ترسیم جایگاه صادراتی شرکتهای دانشبنیان و خلاق و شناسایی نیازها و ارایه راهکارهای عملیاتی برای توانمندی در بازار بینالملل صورت میگیرد.
* مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/23
Send to friends