system
تولید محصولات غذایی زیستی
تولید محصولات غذایی زیستی

تولید محصولات غذایی زیستی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49896
منوچهر وثوقی*

 

روش‌های زیست‌فناوری و ابزار زیستی کیفیت و کمیت محصولات غذایی را افزایش می‌دهد. روش‌هایی نوین که می‌تواند توان تولید محصولات غذایی در کشور را بالا ببرد.

ستاد توسعه زیست فناوری هم برای تحقق این مهم در کشور به دنبال کاربردی کردن افزایش کیفیت محصولات زیستی در کشور با نظارت بر محصولات تولیدی کارخانجات غذایی است. کارخانجاتی که در دو حوزه تولید توده‌های زیستی و آنزیم‌ها فعالیت می‌کنند.

آنزیم‌ها موادی پرکاربرد در صنعت غذا هستند. به همین دلیل چند پروژه مهم در این حوزه در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف کرده‌ایم. پروژه‌هایی که در نهایت میزان تولید آنزیم‌های مورد نیاز صنعت غذایی کشور را افزایش می‌دهد.

این کار با کمک بخش خصوصی و راهبری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود. کاری که قرار است با حضور و دخالت شتاب‌دهنده‌ها سرعت بیشتری ‌گیرد و در نهایت فواید آن به مردم و جامعه برسد.

قرار بر این است که زیست فناوری را به همه بخش‌های تولید، توزیع، بسته بندی و حتی پسماند کارخانجات تولید محصولات غذایی وارد کنیم تا همه این مراحل بر پایه اصول علمی پیش برود و تولید محصولات غذایی شتاب بیشتری بگیرد.

* مدیر کارگروه ارتباط با صنایع غذایی

پایان پیام/23

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: