system
سنجش کیفیت ماسک‌های نانویی
سنجش کیفیت ماسک‌های نانویی

سنجش کیفیت ماسک‌های نانویی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69664
آذرنوش قیاسوند*

نانو فناوری با پیشرفت روز‌افزون خود، نیاز به انجام تست‌های کیفی روزآمد و تعریف استانداردهای جدید و کارآمد را دوچندان می‌کند. این کار هم با کمک و همکاری بخش دولتی و خصوصی شتاب می‌گیرد. کاری که نتیجه آن عاید پژوهشگران و صنعتگران کشور می‌شود.

آزمایشگاه زیست محصول پرشین، کار خود را از سال 92 با آزمایش بر روی پروبیوتیک‌ها و در قالب آزمایشگاه میکروبیولوژی به طور تخصصی با سنجش مواد و فرآورده‌های پروبیوتیک آغاز کرده است. پس از آزمایش بر روی نمونه‌هایی که ادعا می‌شد پروبیوتیک هستند، انجام تست‌های آنتی باکتریال به توانمندی‌های این مجموعه آزمایشگاهی اضافه شد.

همکاری این آزمایشگاه با ستاد توسعه فناوری‌‌های نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با آزمایش‌های تخصصی بر روی مواد و منسوجات نانویی جدی‌تر شد. در این مجموعه بر روی محصولات نانویی از جمله منسوجات نانو، شیت‌های پلیمری، محلول‌های نانویی، کاشی‌ها و دیگر محصولات این حوزه آزمون صورت می‌گیرد.

منسوجات نانویی یکی از زمینه‌های آزمون شرکت زیست ‌محصول پرشین است. نمونه‌هایی که عمدتا مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در این حوزه، محصولات نانویی هستند که دسته بزرگ آن منسوجات نانویی را تشکیل می‌دهند، این روزها و با توجه به شیوع ویروس کرونا، انجام آزمون بر روی ماسک‌های نانویی و سنجش میزان کیفیت این محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

با استفاده از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و بیش از ۱۵۰ نوع محیط کشت اختصاصی و افتراقی میکروبی این آزمایشگاه قادر به ارائه‌ خدمات در زمینه‌های تشخیص و کشت انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها، مخمرها و تعیین حد مجاز میکروارگانیسم‌های هوازی و بی‌هوازی در آب، مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی است.

برگزاری دوره‌های آموزشی، به صورت مدون و مستمر توسط این مجموعه آزمایشگاهی ارائه می‌شود. این دوره‌ها، ضمن ارتقای دانش فنی مسئولان آزمایشگاه‌ها، صنعتگران و پزوهشگران حوزه زیست‌فناوری و میکروبیولوژی، زمینه را برای توسعه دانش و فناوری‌های بومی این حوزه فراهم می‌کند.

تأمین مواد اولیه آزمایشگاهی توسط شرکت‌های دانش ‌بنیان داخلی ضروری است. اگر محیط‌های کشت سلولی در داخل کشور، با کیفیتی بالاتر و قیمتی پایین‌تر تولید شود، می‌توانیم خدمات آزمایشگاهی ارزان و مطلوب‌تری را به مشتریان ارائه کنیم.

ارتباط با مشتریان از طریق شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی میسر شده و تعاملی اثرمند و سازنده میان مخاطبان و ارائه دهندگان خدمات آزمایشگاهی در حوزه نانو و میکروبیولوژی شکل گرفته است.

مدیر آزمایشگاه زیست‌‌محصول پرشین عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری*

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: