system
عیارسنجی فرآورده‌های تولیدی
عیارسنجی فرآورده‌های تولیدی

عیارسنجی فرآورده‌های تولیدی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73076
آرش پور زرگر*

با پیشرفته‌ترین تجهیزات ایران‌ ساخت، ارزیابی و سنجش، مقاومت مصالح، آنالیز و کیفیت‌سنجی فرآورده‌های تولیدی اندازه‌گیری می‌شود. این کار به ارتقای کیفیت محصولات ارائه شده منجر خواهد شد و اطمینان به این تولیدات را در بازار افزایش می‌دهد.

یکی از نیازهای صنایع، ارائه خدمات فناورانه سریع و دقیق آزمایشگاهی است. کاری که که کیفیت و دقت این خدمات را افزایش می‌دهد. در دنیا این تجهیزات آزمایشگاهی به کار گرفته می شود تا نتایج ارائه شده قابل استنادتر شود و محصولات تولیدی با کیفیت بالاتری به صنایع به عنوان مواد اولیه و به بازار برای مصرف ارائه شود. استفاده از این تجهیزات نقشی موثر و ماندگار در تضمین کیفیت تولیدات صنعتی دارد. در ایران نیز مجموعه‌های فناوری هستند که با در اختیار داشتن توان علمی و تجهیزات پیشرفته می‌توانند در این مسیر گام بر‌دارند.

مجموعه‌های آزمایشگاهی که تجهیزات مدرن و استانداردی برای بررسی تولیدات صنعتی و خدماتی دارند می‌توانند به افزایش اطمینان جامعه به محصولات ایران ساخت کمک کنند و مخاطبان، مشتریان و کاربران ایرانی را به سمت استفاده از محصولات بومی سوق دهند. این محصولات نقش پررنگی در جهش تولید کشور دارند و استفاده از محصولات ایرانی را در کشور را توسعه می دهند.

تجهیزات آزمایشگاهی که برای ارزیابی و سنجش تولیدات استفاده می شوند با استانداردهای ملی و بین‌المللی تطابق دارند و نتایج حاصل از آن کاملا مستند و مقبول است. مجموعه‌های محتلفی در کشور وجود دارند که این خدمات را ارائه می‌کنند. شرکت بینا آزمای سپاهان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یکی از مجموعه‌های فناوری است که با استفاده از نیروی انسانی دانش‌آموخته و تجهیزات پیشرفته، خدمات آنالیز و کیفیت‌سنجی فرآورده‌های تولیدی را به صنایع ارائه می‌کند.

این مجموعه دانش ‌بنیان تلاش می کند تا با ارائه خدمات فناورانه سریع و دقیق آزمایشگاهی، صنایعی را که در حوزه‌هایی چون ژئوتکنیک، تولید فرآورده‌های پلیمری، فلزات گران‌بها و دیگر حوزه‌های فناورانه فعالیت می‌کنند را همراهی کند و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات ایران‌ ساخت در حوزه ارزیابی و سنجش مقاومت مصالح مانند آجر، بتن، قیر و آسفالت، شناخت ماهیت و ساختار مواد شیمیایی، سنجش کیفیت و عیار فلزات گران‌بها به ارائه خدمات بپردازد.

استفاده از تجهیزات فناورانه در کنار جذب و آموزش نیروهای متخصص و کارآمد به عنوان دو زمینه برای ارائه خدمات دانش ‌بنیان در حوزه‌های یاد شده است. این مجموعه فناور با فراهم کردن تجهیزات مناسب و به‌روز، توانسته در زمینه‌هایی چون شناخت نفودپذیری به روش بار ثابت و بار افتان، تعیین پتانسیل تورم و نشست خاک های چسبنده، طبقه بندی خاک و ارزیابی مواد شیمیایی و معدنی کارامد عمل کند.

برای شناخت و سنجش میزان مقاومت مصالح به تجهیزات و روش‌های ارزیابی گوناگونی نیاز است که  مجموعه کاملی از این خدمات ارائه شود. تعامل میان طرف عرضه و تقاضا بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و عرضه خدمات با کیفیت از دیگر اهداف این مجموعه است.

*مدیرعامل شرکت بینا آزمای سپاهان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: