14 هزار و 287 محصول با تکیه بر مزیتهای بومی عرضه شد و به نیازها پاسخ داد
از جمله ماموریتهای مهم و اصلی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری؛ «توسعه بنگاههای اقتصادی با هدف افزایش تولید» و «توسعه و تجاریسازی فناوریهای راهبردی و مورد نیاز کشور در چارچوب نقشه جامع علمی کشور» است که بازیگران اصلی آن را نیروی انسانی تحصیلکرده و شرکتهای دانشبنیان تشکیل میدهند.
در این راستا نیاز است تا بازار عرضه به بازار تقاضا متصل شود. معاونت علمی هم به عنوان واسطی که به هر دو بازار دسترسی دارد تلاش میکند پل ارتباطی باشد میان عرضهکنندگان و بازار هدف محصولات فناورانه تولید شده در داخل کشور. این کار در تبدیل ایدههای فناورانه به تولیدات کاربردی در صنایع مختلف کشور کمک می کند.
اتفاقی که توجه ویژه روحالله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان را با خود به همراه دارد و معاون علمی بارها با اعلام اینکه کشور ما از نظر نیروی دانشی و تخصصی غنی است؛ بر تسهیل و هموار کردن مسیر تبدیل ایدهها به محصولات باکیفیت داخلی و رونق کسبوکارهای دانشمحور تاکید کرده است.
مهمترین اقدام هم در این زمینه پیوند دادن میان عرضه کنندگان فناوری و متقاضیان این محصولات و فناوریها است که در همین راستا؛ با حمایت معاونت علمی ذیل شبکه فنبازار ملی 14 هزار و 287 محصول فناورانه تولید شده به صنایع مختلف معرفی شده است تا برای تامین نیازهای خود بدون وابستگی به بازار جهانی از محصولات بومی در دسترس استفاده کنند.
محصولات فناورانه ای که در حوزههای مختلف تولید شدهاند و رسوخ نوآوری و فناوری به این عرصهها منجر به توسعه علمی و فناورانه کشور شده اند و نیازها را بر مبنای مزیتهای بومی پاسخ دادهاند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
Send to friends