ارائه نیازهای صنعت نان و غلات؛ فناوران توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند

ارائه نیازهای صنعت نان و غلات؛ فناوران توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72944
بر بستر رویدادی نیازمحور و مشارکتی، صاحبان صنایع نان، غلات و ماکارونی نیازهای فناورانه خود را ارائه می‌کنند تا فعالان دانش‌بنیان و خلاق آن‌ها را پاسخ دهند.

توسعه زنجیره‌های ارزش و شبکه‌سازی شرکت­ های دانش بنیان، خلاق و فناور و صنایع راهبردی کشور، یکی از ضرورت‌های مهم در زیست‌بوم نوآوری برای سوق دادن کشور در مسیر توسعه و پیشرفت است.

بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سلسله رویدادهای ارتقای تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره‌های ارزش را به صورت حضوری و مجازی به‌ صورت مدون و دوره‌ای با سرفصل‌های مختلف برگزار می‌کند. به کمک این رویدادها، زمینه تکامل زنجیره ارزش به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، در حوزه‌های گوناگون صنعت فراهم می‌شود.

 

تامین نیازهای فناورانه صنعت غذا

دامنه تاثیر نقش غلات، نان و ماکارونی در سبد غذایی و سلامت جامعه و تامین غذای سالم و کیفی گسترده و نقشی انکارناپذیر است. ناظر به همین ضرورت، رویداد «ارائه نیازهای فناورانه ماکارونی، نان وغلات» یکی دیگر از سلسله رویدادهای ارتقای تاب آوری و رقابت‌پذیری را این بار در بخش صنعت غذا شکل داد.

این رویداد فناورانه، با محوریت کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با این صنایع روزهای 12 و 13 اسفند ماه سال جاری در مرکز نوآوری نان و غلات ایران برگزار می‌شود.

در حالی که برندهای تراز اول کشور در حوزه های پالایش غلات، آرد، نان، ماکارونی و ماشین آلات صنایع پخت، حضور دارند و نیازهای فناورانه صنعتشان را مطرح می‌کنند، برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، توانمندی‌هایشان را در رفع نیازهای فناورانه صنایع یادشده به نمایش می‌گذارند، تا خلق فرصت‌های تازه به کمک فناوری­های نو در حوزه های یادشده تحقق یابد.

 

تعامل طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری

در این رویداد، به مدت دو روز فرصتی فراهم می‌شود تا نیازمندی‌ها و اولویت‌های فناورانه زنجیره ارزش ماکارونی، نان و غلات شناسایی  و با توجه به ظرفیت‌ها و توان شرکت های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، پاسخی فناورانه به نیازمندی های این صنایع داده شود. هدف اصلی این رویداد ملی، بررسی گلوگاه‌های این صنایع، یافتن چالش های موجود و پرداختن به راهکارهای ارتقاء کیفی و کمی و رفع موانع تولید موثر و پربازده است.

از محورهای اصلی این رویداد پرداختن به مواردی چون بهبود کیفیت در فرآیند پالایش غلات، افزودنی‌های مناسب با شاخص‌های کم‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت، ارتقای دقت و کیفیت در فرآیندهای کنترل کیفی، افزایش اثربخشی آنزیم­ها و افزودنی­ها، ارتقای ارزش غذایی محصولات است که به طور تخصصی در دو روز به هریک از این محورها پرداخته خواهد شد.

علاقه‌ می‌توانند از طریق لینک حضور، در این رویداد که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به صورت حضوری در 2 روز و به صورت مجازی به مدت 6 روز  و رایگان برگزار می شود، مشارکت کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نخستین مرکز نوآوری صنعت غذا گشایش یافت؛ ستاری: 10 درصد تولید ناخالص ملی کشور در این صنعت استفاده می‌شود
نخستین مرکز نوآوری صنعت غذا گشایش یافت؛ ستاری: 10 درصد تولید ناخالص ملی کشور در این صنعت استفاده می‌شود
99/09/30 - 15:14
صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می‌یابد
صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می‌یابد
98/01/21 - 10:45
کمک به تولید نان‌های غنی با فرآوری سبوس غلات
کمک به تولید نان‌های غنی با فرآوری سبوس غلات
95/07/28 - 11:51
بیشتر بخوانیم