نرم‌افزار خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به سازمان‌ها رسید تا کارایی افزایش ‌یابد

نرم‌افزار خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به سازمان‌ها رسید تا کارایی افزایش ‌یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73270
با طراحی نرم‌افزار بومی برای فرآیندهای مرتبط با فناوری اطلاعات، کشور از نمونه وارداتی بی‌نیاز شد.

محمد ینگی ملکی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دومان سامانه با اشاره به تولید سامانه جامع مديريت خدمات فناوری اطلاعات گاما گفت: این سامانه جامع نرم افزار خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، تمامی خدماتی مبتنی بر این حوزه را در چارچوب کاربری و مدیریتی ارائه می‌دهد.

 

تامین تمامی نیازهای فناورانه سازمان‌ها

این فعال فناور با بیان این‌که سامانه‌های مدیریت فناوری اطلاعات یاITSM  تمامی فرآیندهای مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات را دربر می‌گیرند، ادامه داد: در فرآیند  ITIL شامل چارچوب و مجموعه‌ای از روش‌های بهینه روش ها برای اجرای ITSM ارائه می‌شود.  ITIL مجموعه‌ای از پیشنهادات و روش‌های کارآمد برای انجام بهینه فرآیندها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پیاده‌سازی این راه‌کارها برای سازمان‌های بزرگ و شرکت‌ها گفت: از میان 28 فرآیند تعریف شده در مدیریت فناوری اطلاعات از جمله مدیریت دانش، مدیریت فرآیندها، مدیریت مسائل، تغییرات و بسیاری از حوزه‌های دیگر را شامل می شود که از این میان 7 فرآیند توسط سامانه جامع گاما قابل پیاده سازی است.

این فعال فناور، دانش افزایی، حفظ دانش سازمانی و اشتراک‌گذاری آن را بخشی از قابلیت‌های سامانه بومی گاما برشمرد و افزود: در کنار این ویژگی‌ها برخورداری از داشبوردهای مدیریتی قابل تنظیم براساس سطوح دسترسی، گردش کار، تعریف انواع فرآیند با ابزار گرافیکی، قابلیت ساختن فرم، فیلدهای سفارشی متنوع، مدیریت یکپارچه، برقراری ارتباط با سایر سامانه‌ها و همچنین برخوردار بودن از امنیت و سطوح دسترسی براساس ساختار سازمانی بخشی از ویژگی‌های سامانه یادشده است.

ارائه خدمات سازگار با نیاز مشتری

ینگی ملکی، با اشاره به ایجاد زیرساخت تحت وب برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ گفت: این قابلیت کمک می‌کند تا تمامی امور مربوط به بخش فناوری اطلاعات، اعم از سرویس‌ها و فرآیندها را مکانیزه کرده و بتوانند مدیریت بهتری روی خدمات فناوری اطلاعات خود داشته باشند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دومان سامانه از ارائه خدمات مشاوره با توجه به نیاز سازمان و کسب و کار‌ها گفت و ادامه داد: با هدف مدیریت بهتر خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)، کاهش هزینه‌های خدمات و قطعات، استفاده بهینه از زمان، افزایش رضایت کاربران و مشتریان خدمات مشاوره را ارائه می دهیم و راه‌کارهای متناسب را پیاده می‌کنیم.

این فعال با اشاره به فعالیت 11 نفر از متخصصان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، عنوان کرد: نمونه خارجی این محصول با هزینه‌های ارزی، بسیار گران قیمت هستند و برخی از ویژگی هایی که در نمونه بومی وجود دارد برخوردار نیست. بر همین اساس نمونه بومی توانسته است با شناخت مناسب از نیازهای داخلی، حجم قابل توجهی از این نیازهای سازمان‌ها را تامین می‌کند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
طراحی و اجرای بستر فنی امن توسط متخصصان ایرانی
طراحی و اجرای بستر فنی امن توسط متخصصان ایرانی
97/08/12 - 13:38
 ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها با محوریت فناوری اطلاعات بومی
ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها با محوریت فناوری اطلاعات بومی
97/04/05 - 10:13
ایجاد بستر امن فضای فناوری اطلاعات با استفاده از تولیدات فناورانه بومی
ایجاد بستر امن فضای فناوری اطلاعات با استفاده از تولیدات فناورانه بومی
95/05/03 - 11:46
بیشتر بخوانیم